مدیرعامل بانک JP Morgan از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان انصراف داد

مدیرعامل بانک JP Morgan از شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان انصراف داد

مدیرعامل بانک JP Morgan آمریکا برنامه خود برای شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض عربستان را به دلیل تشدید مناقشه بین آمریکا و این کشور خاورمیانه لغو کرد.

 

به نقل از بی‌بی‌سی، جی‌می دیمون مدیرعامل بانک JP Morgan آمریکا سفر خود به عربستان برای شرکت در کنفرانس سرمایه‌گذاری در ریاض را لغو کرد.
پس از ناپدید شدن جمال خاشقچی فعال رسانه‌ای عربستانی در کنسولگری سعودی‌ها در ترکیه، دیمون از جمله آخرین شخصیت‌های بلندپایه آمریکایی است که از شرکت در کنفرانس ریاض انصراف داده است.
عربستان نام این کنفرانس را داووس در کویر اعلام کرده بود و چندین شخصیت بلندپایه‌ای که قرار بود در این کنفرانس شرکت کنند به دلیل نقش داشتن این کشور در قتل خاشقچی از حضور در آن انصراف دادند.
روز دوم اکتبر جمال خاشقچی که منتقد دولت کنونی و به خصوص ولیعهد عربستان به حساب می‌آمد در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه ناپدید شد.
مقامات ترک بر این باورند که وی در ساختمان کنسولگری توسط ماموران سعودی به قتل رسیده است. آلمان، انگلیس و فرانسه خواستار به جریان افتادن تحقیقات گسترده در زمینه ناپدید شدن خاشقچی شده‌اند.
سخنگوی بانک JP Morgan اعلام کرد: ما تائید می‌کنیم که دیمون در کنفرانس عربستان شرکت نخواهد کرد.
دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت اوبر نیز اعلام کرده است که در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. خاشقچی خود زمانی مشاور خاندان سلطنتی سعودی بود اما پس از چندی از چشم سعودی‌ها افتاد و به صورت خود خواسته خود را به آمریکا تبعید کرد.
ترامپ تحقیق کرده است در صورتی که مسئولیت سعودی‌ها در ناپدید شدن خاشقچی اثبات شود آنها را به شدت مجازات خواهد کرد.
سعودی‌ها روز گذشته با رد تهدیدهای اقتصادی و سیاسی در این باره گفتند: به هر گونه اقدام علیه آنها به صورت جدی‌تر پاسخ خواهند داد.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا