بازارهای جهانی در التهاب تنش ریاض، واشنگتن

بازارهای جهانی در التهاب تنش ریاض، واشنگتن

افزایش تنش میان آمریکا و عربستان سعودی موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش ورود سرمایه گذاران به بازارهای سهام شد.

بازارهای آسیایی با شروع ساعات معاملاتی در نخستین روز کاری هفته با روند کاهشی رو به رو شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، افزایش تنش میان آمریکا و عربستان سعودی موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش ورود سرمایه گذاران به بازارهای سهام شد.

بر اساس این گزارش، افزایش قیمت طلا، نفت، ین ژاپن و اوراق خزانه دولتی آمریکا حاصل تنش های سیاسی و حقوق بشری میان دولت سعودی و واشنگتن بوده است.

در این میان، قیمت سهام شرکت های تولید کننده مواد اولیه صنعتی و تکنولوژی بیشترین روند منفی را به ثبت رساندند و افت شدیدی را در شاخص اس اند پی تجربه کردند. بدین ترتیب، شاخص اس اند پی بیشترین افت هفتگی را نسبت به ماه مارچ به ثبت رساند .

افت قیمت سهام در بازار ژاپن و هنگ کنگ در حالی اتفاق افتاد که بازار چین با بیشترین میزان افت شاخص نسبت به چهار سال گذشته رو به رو شد. در حالی که رهبران اقتصادی جهان در نشست صندوق بین المللی پول همگی نسبت به چشم انداز اقتصادی دنیا ابراز نگرانی کردند .

افزایش قیمت ین و ورود قیمت طلا به چهارمین روز افزایش در معاملات امروز در بازارهای جهانی به ثبت رسید. در حالی که قیمت نفت به دلیل اختلافات بین عربستان و آمریکا بر سر خبرنگار مفقود شده روند صعودی داشت.

از سمت دیگر، ابوظبی در نظر دارد تا با عرضه اولیه سهام شرکت حفاری نفت اسپانیایی "سپسا" التهاب به وجود آمده در بازار خود را کنترل کند.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی شاخص نیکی ژاپن افت 1.8 درصدی داشت و تاپیکس ژاپن در حدود 1.5 درصد منفی شد.

بورس هنگ کنگ با افت 1.3 درصدی همراه شد و بورس کره جنوبی با روند منفی 0.7 درصدی شاخص اصلی همراه شد.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا