مقدمات بازگشت ایران به بازار جهانی نفت فراهم می شود

مقدمات بازگشت ایران به بازار جهانی نفت فراهم می شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بيان این که صنعت نفت کشورمان در حال آماده کردن مقدمات بازگشت به بازار جهانی نفت است، گفت: با توجه به شرایط بین المللی فعلی و تغییر عرضه و تقاضای نفت در جهان، کار بزرگی در پیش رو داریم.

 

سعید حافظی صبح امروز (٢٧ آبانماه) در هفدهمین نشست کمیته کنترل و نظارت بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی شرکت ملی نفت ایران که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران در باشگاه شماره ٣ نفت برگزار شد، به شرایط خاص بین المللی در حال حاضر اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت به حدود ٤٠ دلار و تغییر وضع عرضه و تقاضای جهانی در این حوزه، اقتصاد ایران برای بازگشت به بازار نفت، مسئولیت عظیمی بر دوش دارد.
وی با بیان این که مجموعه صنعت نفت در حال آماده سازی مقدمات بازگشت به بازار جهانی نفت پس از لغو تحریمهاست، ادامه داد: اگرچه وابستگی اقتصاد به نفت، امر مبارکی نیست اما به هرحال نفت در اقتصاد ایران نقشی محوری دارد و از این رو باید تمهیدات لازم برای ایفای نقشی موثر در حوزه افزایش تولید و صادرات اندیشیده شود.
حافظی بر تقویت بخشهای مهندسی فراورش و شیمیایی در شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد و گفت: نفت فلات قاره ایران، تمام تلاش خود را برای تامین رضایت مشتریان نفت خام این شرکت بکار می بندد.
وی با بیان مشکلاتی که برای تحقق افزایش تولید نفت در این شرکت وجود دارد، گفت: کارشناسان و متخصصان شرکت در تلاش برای استفاده از راهکارهای مناسب جهت کاهش این مسائل هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا