اقتصاد عربستان در خطر سقوط

اقتصاد عربستان در خطر سقوط

سرمایه گذاران هشدار داده اند که اگر روند کاهش قیمت نفت به درازا بکشد، اقتصاد عربستان در وضع بحرانی قرار خواهد گرفت.



به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند اگر دوره کنونی افت قیمت نفت در سه تا پنج سال آینده استمرار داشته باشد و عربستان سیاست تثبیت ارزش پول ملی خود را ادامه دهد، این کشور در معرض بحران مالی قرار خواهد گرفت.
استفن جن، بنیانگذار مؤسسه سرمایه گذاری اس ال جی گفت: اگر عربستان دچار بحران شود، با مشکلی بزرگ روبرو می شویم که حد و حدود آن فراتر از چیزی خواهد بود که اکنون قابل تصور است.
وی افزود: راه حل روسیه برای رویارویی با افت قیمت نفت این بود که ارزش روبل را کاهش دهد، اما عربستان که سیاست تثبیت ارزش پول ملی خود را در پیش گرفته، راهی برای جبران افت قیمت نفت ندارد.
ارزش ریال عربستان نسبت به دلار آمریکا در سطح ٣,٧٥ تثبیت شده است و اقتصاد این کشور نمی تواند از امکان کاهش نسبت برابری بهره مند شود.
صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که امسال، عربستان با بیش از ١٠٠ میلیارد دلار کسری بودجه روبرو می شود. این نهاد هشدار داده است که اگر عربستان هزینه های خود را مهار نکند، ظرف پنج سال همه ذخیره های پولی خود را از دست می دهد.
مائورو راتو، کارشناس مؤسسه پایونیر اینوستمنت، گفت: اگر کسری بودجه بیش از ٢٠ درصد در عربستان ادامه پیدا کند، این کشور در سه تا پنج سال آینده دچار بحران می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا