کتاب مسئولیت کیفری در فضای سایبر به کتابخانه بورس اضافه شد

کتاب مسئولیت کیفری در فضای سایبر به کتابخانه بورس اضافه شد

کتاب "مسوولیت کیفری در فضای سایبر" تالیف مهدی فضلی در 235 صفحه در سال 1396 توسط انتشارات خرسندی منتشر شده است. کتاب یاد شده به تبیین موضوع و نقد آن پرداخته و سعی شده حقوق و قوانین برخی کشورها نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

نمادین ترین محصول سیر تحول جوامع انسانی از صنعتی به اطلاعاتی در هزاره سوم شبکه های رایانه ای و خصوصاً اینترنت است که از فضای بوجود آمده از ارتباط آنها به عنوان فضای سایبر یاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، این شبکه که در ابتدای شکل گیری آن در ایالات متحده صرفاً شبکه ای محدود بود که برای به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط دانشمندان با یکدیگر به کار می رفت، اکنون همچون هر فناوری دیگر که امروزه سرعت در تحول، ویژگی آن است روند گسترش شتابانی یافته است.

اینترنت محیطی است که هر روزه حجم انبوهی از اطلاعات در آن انتقال می یابد. اکثر این اطلاعات مفید و ارزشمنداند، با این همه اینترنت به عنوان بزرگترین فضای سایبر، سرشار از اطلاعاتی غیرقانونی است و نیز فضایی را برای بزهکاران فضای مجازی فراهم کرده که در کمین فرصتی برای حمله و نقض حقوق اطلاعاتی افراد و کاربران در این شبکه گسترده هستند.

در ابتدا مقررات خاصی بر فضای سایبر حاکم نبوده و علم حقوق با شتاب چشمگیری که گسترش این فناوری داشته نتوانسته پا به پای آن همگام گردد و به نیازهای حقوقی این فضا پاسخ دهد. حقوق فناوری اطلاعات شاخه ای میان رشته ای و نسبتاً نوین از علم حقوق است که به موازات گسترش فناوری های دیجیتالی نظیر رایانه، جهت پاسخگویی و تبیین معضلات حقوقی ناشی از ایجاد اینگونه فناوری ها بوجود آمده است.

موضوع مسوولیت در فضای سایبر نیز از جمله مباحث جدیدی است که با رشد فضای سایبر و مشکلاتی که به مرور در آن مطرح شده ایجاد شده و بسط و توسعه یافته است.  

کتاب "مسوولیت کیفری در فضای سایبر" تالیف مهدی فضلی در 235 صفحه در سال 1396 توسط انتشارات خرسندی منتشر شده است. کتاب یاد شده به تبیین موضوع و نقد آن پرداخته و سعی شده حقوق و قوانین برخی کشورها نیز مورد توجه قرار گیرد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5516 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، 3991 عنوان کتاب فارسی، 1689 عنوان پایان نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه های بازار سرمایه، 60 عنوان نشریه تخصصی و 5474 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های 162-84083160 تماس حاصل نمایند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا