دکتر سعد محمدی معاون رئیس هیات عامل ایمیدور:

تولید ریل UIC۶۰ ذوب آهن گام مهی در جهت توسعه زیر ساخت‌های صنعت کشور است.

تولید ریل UIC۶۰ ذوب آهن گام مهی در جهت توسعه زیر ساخت‌های صنعت کشور است.

گروه صنایع معدنی >فولاد - دکتر اردشیر سعد محمدی عضو هیات عامل و معاون طرح‌های توسعه مدرن و صنایع معدنی ایمیدرو در چهارمین کنفرانس استیل پرایس تولید ریل UIC۶۰ در ذوب آهن اصفهان را به تلاشگران و مسئولین این شرکت تبریک گفت و آن را گام مهمی در جهت توسعه زیر ساخت‌های صنعت کشور به ویژه صنعت فولاد دانست.

به گزارش  ماین نیوز، وی در سخنرانی خود دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را مستلزم سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیون یورویی در بخش زیرساخت دانست و گفت:: بخش عمده این زیرساخت به حمل و نقل ریل باز می‌گردد که خوشبختانه ذوب آهن اصفهان با تولید ریل UIC۶۰ بر اساس استاندارد‌های جهانی، کمک شایانی به تحقق توسعه حمل و نقل ریل نموده است.

دکتر سعد محمدی که مدیریت ذوب آهن اصفهان را در کارنامه خود دارد، گفت:: برای به ظرفیت رساندن کوره بلند‌های کشور، نیاز به ۳ میلیون تن کک داریم که این امر مستلزم تهیه ۵ میلیون تن کنسانتره زغال است در حالی که تولید فعلی زغال سنگ کشور حدود یک و نیم میلیون تن است.

وی افزود: تولید سنگ آهن در سال گذشته حدود ۷۶ میلیون تن بود، اما برای دستیابی به اهداف افق ۱۴۰۴ نیاز به ۱۶۲ میلیون تن سنگ آهن داریم که این امر با برنامه ریزی و انجام طرح‌های خاص امکان پذیر است.

وی مسئله آب را برای کشور بسیار مهم دانست و گفت:: کل مصرف آب صنعت کشور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب است که ۲ درصد کل آب مصرفی کشور می‌باشد. این در حالی است که بخش کشاورزی ۸۰ درصد آب کشور را مصرف می‌کند. البته این به معنای نفی کشاورزی نیست، اما باید با مدیریت صحیح، مصرف آب را به سمت محصولاتی که ارزش افزوده بیشتری دارند هدایت کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا