نوری همدانی: در برابر تصویب FATF مقاومت می‌کنیم/ کم کم کار به‌جایی می‌رسد که سپاه را هم تروریست کنند

نوری همدانی: در برابر تصویب FATF مقاومت می‌کنیم/ کم کم کار به‌جایی می‌رسد که سپاه را هم تروریست کنند

اختیار را می‌خواهند به دست کسانی بدهند که در امریکا ما را تحریم می‌کردند، و یا کسانی که می‌گفتند به اسرائیل می‌خواهیم کمک کنیم مصادیق تروریست را بیان می‌کنند اما اسرائیل را تروریست نمی‌دانند درحالی‌که حزب‌الله لبنان را تروریست می‌دانند کم‌کم کار به‌جایی می‌رسد که سپاه پاسداران را نیز به‌عنوان تروریست معرفی می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر لزوم هوشیاری و بیداری حوزه‌های علمیه در برابر تصویب لایحه FATF گفت: حوزه‌های علمیه با تمام قوای خود در برابر تصویب این لایحه مقاومت می‌کند و نمی‌گذارد این قرارداد به تصویب برسد.

 
به گزارش تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه همواره به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه حساس بوده است، اظهار داشت: نظام اسلامی که به وجود آمده بر اساس اسلام و مبانی اسلامی بوده است، بنابراین همه مدیران و مسئولان در برابر مردم مسئول هستند، الآن گرانی طوری شده که مردم آن را به‌وضوح احساس می‌کنند، مسئولان باید به اوضاع جامعه نظارت داشته باشند.

 
وی با تأکید بر اینکه جریان سکه، دلار و خودرو که در جامعه به وجود آمده درگیری و التهاب در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: امام صادق(ع) فرموده‌اند در هر نقطه مسکونی باید سه قدرت وجود داشته باشد، نخست اینکه در جامعه باید فقیهی عالم به اوضاع زمان و پرهیزگار باشد، دوم طبیب مورد اعتمادی در جامعه باشد که به وضعیت ابدان رسیدگی کند، و سوم اینکه جامعه نیازمند امیر و مدیری خیر و خیراندیش است.

 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ماهیت لایحه FATF گفت: این قرارداد چندین ماده دارد، این‌ها می‌خواهند برای جلوگیری از تروریست قاعده‌ای وضع کنند، و همه باید هم‌پیمان برای جلوگیری از تروریست شوند.

 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به کشورهای طرف قرارداد لایحه FATF ابراز کرد: این لایحه به مجلس رفته و در حال بررسی است، اختیار را می‌خواهند به دست کسانی بدهند که در امریکا ما را تحریم می‌کردند، و یا کسانی که می‌گفتند به اسرائیل می‌خواهیم کمک کنیم مصادیق تروریست را بیان می‌کنند اما اسرائیل را تروریست نمی‌دانند درحالی‌که حزب‌الله لبنان را تروریست می‌دانند کم‌کم کار به‌جایی می‌رسد که سپاه پاسداران را نیز به‌عنوان تروریست معرفی می‌کنند.

 
وی با تأکید بر اینکه تلاش دشمنان در این لایحه نقشه‌ای برای جلوگیری از اسلام است ، تصریح کرد: برخی مانند برجام این توافق‌نامه را می‌خواهند به مجلس بیاورند و آن را به تصویب برسانند، درحالی‌که یک‌طرف قرارداد امریکا، اسرائیل و عربستان هستند که حزب‌الله لبنان را تروریست دانسته و اسرائیل را تروریست نمی‌دانند.

 
استاد درس خارج حوزه‌های علمیه قم با تأکید بر لزوم هوشیاری و بیداری حوزه‌های علمیه در برابر تصویب این لایحه گفت: حوزه علمیه باید بیدار باشد، حوزه‌های علمیه با تمام قوای خود در برابر تصویب این لایحه مقاومت می‌کند و نمی‌گذارد این قرارداد به تصویب برسد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا