قیمت بنزین در کشورهای همسایه ۳۰ برابر ایران است

قیمت بنزین در کشورهای همسایه ۳۰ برابر ایران است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: تفاوت فاحشی بین قیمت بنزین در داخل و خارج از کشور وجود دارد، چراکه اگر بنزین در خارج از ایران به فروش برسد و ۲ دلار قیمت آن باشد با قیمت دلار کنونی به حدود ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

 

اسدالله قره‌خانی، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر احتمال سهمیه‌بندی بنزین، گفت: تفاوت فاحشی بین قیمت بنزین در داخل و خارج از کشور وجود دارد، چراکه اگر بنزین در خارج از ایران به فروش برسد و ۲ دلار قیمت آن باشد با قیمت دلار کنونی به حدود ۳۰ هزار تومان می رسد در حالی که در ایران بنزین هزار تومان است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در واقع در کشورهای دیگر قیمت بنزین ۳۰ برابر ایران است که با این قیمت ها هر فردی برای قاچاق و صادرات بنزین وسوسه می‌شود، افزود: باید جلوی قاچاق سوخت گرفته شود که مهمترین عامل برای جلوگیری از قاچاق کارت سوخت است حتی اگر قیمت سوخت افزایش نیابد.
خود به خود با بازگشت کارت سوخت سهمیه بندی مطرح می‌شود
وی ادامه داد: در حال حاضر اگر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارشی درباره میزان قاچاق سوخت و ارز به صورت روزانه ارائه دهند، حتما باید تصمیمی برای جلوگیری از قاچاق اتخاذ شود که بهترین تصمیم بازگشت کارت سوخت است.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با بازگشت کارت سوخت سهمیه‌بندی خود به خود مطرح می‌شود، اظهار داشت: اگر شخصی کارت سوخت داشته و روزانه ۱۰ باک بنزین زده و خالی کند دیگر کارت سوخت معنایی ندارد، لذا در ابن بخش بار دیگر با استفاده از کارت سوخت سهمیه بندی معنا پیدا می‌کند.
جایگاه‌داران سوخت اعلام کرده‌اند که دیگر با قیمت‌های گذشته فعالیت برای آنها مقرون به صرفه نیست
وی افزود: در شرایط کنونی جایگاه داران سوخت و تانکرهای حمل و نقل اعلام کرده‌اند که دیگر با قیمت های گذشته فعالیت برای آنها مقرون به صرفه نیست، لذا اگر آنها قیمت را افزایش دهند، باید از  طریقی این افزایش ها جبران شود که یکی از این راه ها افزایش  قیمت بنزین است، لذا ممکن بوده حتی قیمت سوخت و بنزین افزایش یابد، اما در شرایط کنونی موضوع مهم جلوگیری از قاچاق سوخت است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصوبه استفاده از کارت سوخت در دست دولت است، تصریح کرد: در این بخش به دولت تکلیف شده که از مشوق‌هایی برای استفاده از کارت سوخت استفاده کند که یکی از این مشوق ها سهمیه بندی بنزین است که سهمیه‌بندی به معنای کاهش قیمت سوخت برای یک بخش و افزایش برای بخشی دیگر است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا