اختلاف نفتی‌ها دامن ایرلاین‌ها را گرفت

اختلاف نفتی‌ها دامن ایرلاین‌ها را گرفت

در حالی پیش از این شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل عدم پرداخت بهای سوخت، از سوی شرکت پخش مورد تفقد قرار می‌گرفتند که از ...

در حالی پیش از این شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دلیل عدم پرداخت بهای سوخت، از سوی شرکت پخش مورد تفقد قرار می‌گرفتند که از صبح امروز اختلاف حساب شرکت پخش و شرکت سوخت‌رسان در فرودگاه امام خمینی (ره) دامن ایرلاین‌های داخلی و خارجی را گرفته است.

به گزارش تسنیم، همین چند سال پیش بود که بدهی سوختی ایرلاین‌های داخلی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌گونه‌ای بود که ضیغمی مدیر سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در وصف آن گفت: «کمر پالایشگاه های کشور به دلیل فروش سوخت نسیه به ایرلاین ها خم شده است.» پس از این گلایه بود که چند روزی سوخت‌رسانی به برخی ایرلاین‌ها متوقف شد شاید آنها متنبه شده و بدهی خود را پرداخت کنند.

گرچه طی سال‌های اخیر اختلاف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و ایرلاین‌های داخلی جزئی جدانشدنی از صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور بوده، اما به تازگی اختلاف شرکت پخش فراورده‌های نفتی و شرکت سوخت‌رسان در فرودگاه امام خمینی باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی تاوان سختی را پس بدهند.

ماجرا از این قرار است که از دو روز پیش سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره) دچار مشکل شد که در این بین وضع هواپیمایی ماهان به دلیل داشتن هواپیماهای بزرگ بغرنج‌تر از سایر شرکت‌ها بود.

این مشکل با رایزنی سازمان هواپیمایی کشوری به‌طور موقت برطرف شد، اما از صبح امروز به دلیل اختلاف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت‌رسانی اوج سوخت رسانی به تمام ایرلاین‌ها در فرودگاه امام متوقف شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه اختلاف حساب بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت در فرودگاه امام خمینی(ره) باعث توقف سوخت‌رسانی به پروازهای این فرودگاه شده به تسنیم گفت: سازمان هواپیمایی در حال رایزنی برای حل این مشکل است.

محمدسعید شرفی افزود: توقف سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی(ره) مربوط به اختلاف حساب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت سوخت‌رسانی اوج است.

وی با بیان اینکه "اوج" یک شرکت بخش خصوصی ارائه دهنده سوخت در فرودگاه امام خمینی است، ابراز کرد: به‌دلیل اختلاف حساب، شرکت ملی پخش فرآرده‌های نفتی و شرکت اوج حساب‌های یکدیگر را بلوکه کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه سوخت‌رسانی به ایرلاین‌های داخلی و خارجی به‌دلیل این اختلاف متوقف شده است، تصریح کرد: به‌دلیل همین اختلاف ذخیره مخازن سوخت فرودگاه امام رو به اتمام است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه آقای عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در حال مذاکره با مسئولان مربوطه برای رفع این مشکل است، گفت: اکثر شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی دچار مشکل شده‌اند، مخصوصاً شرکت‌هایی که هواپیماهای بزرگ دارند با محدودیت بیشتری در زمینه سوخت مواجه هستند.

شرفی یادآور شد:‌ سازمان هواپیمایی کشور طی چند ماه اخیر تلاش‌های زیادی کرد که در نهایت منجر به این شد تا ایرلاین‌ها مبالغ قابل توجهی را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بابت تحویل سوخت پرداخت کنند و مشکلی در این زمینه روی ندهد.

وی ادامه داد: با این برنامه سازمان هواپیمایی بخش زیادی از بدهی‌های ایرلاین‌های داخلی به شرکت پخش پرداخت شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا