بورس کالا فضای شفافی را برای معامله فراهم کرده است

بورس کالا فضای شفافی را برای معامله فراهم کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخصوص نشست روز یکشنبه این کمیسیون با مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: محور صحبت‌هایی که با مدیرعامل بورس کالا شد درخصوص عرضه کالاهایی مانند محصولات پتروشیمی و فولاد در بورس کالا بود که در این خصوص سلطانی نژاد اعلام کرد این بورس با فراهم کردن یک فضای شفاف و رقابتی، بستر حضور خریداران و فروشندگان را مهیا کرده است و در این بین سیاست‌گذاری برای تنظیم بازار از سوی نهادهای بالادستی به بورس کالا اعلام می‌شود.

 

به گزارش استیل پدیا، رضا علیزاده در ادامه بیان کرد: مدیرعامل بورس کالا عنوان کرد که سیاست‌گذاری‌ها توسط دستگاه‌های ذی ربط مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت نفت که کالاهایشان برای تنظیم بازار آن حوزه در بورس کالا عرضه می‌شود، مورد اعمال قرار می‌گیرد و واحدهای تولیدی باید براساس مصوبات ابلاغ شده خود را مکلف به تعیین میزان و درصد عرضه محصولات تولیدی به بورس کالا کنند.

 

علیزاده افزود: به این ترتیب موضوعی که روشن است اینکه بورس کالا توانسته یک فضای رقابتی بین خریداران و فروشندگان در قالبی شفاف فراهم کند اما درخصوص ایجاد سیاست‌گذاری‌ها در زمینه تعیین میزان عرضه محصولات در بورس کالا، نقش اصلی با نهادهایی مانند وزارت صمت است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مجلس مسائل مربوط به حوزه فولاد و پتروشیمی را از طریق وزارتخانه متبوعه پیگیر است، به‌طوری‌که علاوه بر بورس کالا، جلساتی را با وزارت صنعت برگزار کردیم که این ارگان هم اقداماتی را در راستای ارائه دستورالعمل فولاد که ١٠ روز است عملیاتی شده را برای تنظیم بازار انجام داد. به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ایرادات این دستورالعمل باید بررسی شود تا در صورت وجود مشکلات هرچه زودتر دستورالعمل اصلاح شود به‌طوری‌که منتظر هستیم تا بازخورد این دستورالعمل را در بازار مشاهده کنیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران