رییس سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی

صادرات لوله و پروفیل فولادی به یک پنجم رسید

صادرات لوله و پروفیل فولادی به یک پنجم رسید

خودرو سازی ها ، صنایع نفت و گاز و پروژه های عمرانی از بزرگترین خریداران لوله پروفیل هستند که در حال حاضر در رکود بسر می برند و همین موضوع باعث شده کارخانجات با مشکل عدم نقدینگی مواجه شوند .

 

سید ابراهیم حسینی مهربانی اظهار داشت: در حال حاضر کارخانجات تولید لوله و پروفیل فولادی با ظرفیت زیر 20 درصد فعالیت می کنند و بسیاری از کارخانجات نیز به دلیل عدم توانایی در فروش محصولاتشان حتی هزینه خرید مواد اولیه خود را هم ندارند.

 

وی با اشاره به سه خریدار عمده لوله و پروفیل در کشور گفت: خودرو سازی ها ، صنایع نفت و گاز و پروژه های عمرانی از بزرگترین خریداران لوله پروفیل هستند که در حال حاضر در رکود بسر می برند و همین موضوع باعث شده کارخانجات با مشکل عدم نقدینگی مواجه شوند و مجبور شوند محصولات خود را زیر قیمت به فروش برسانند تا چک هایشان برگشت نخورد.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر فشار دارایی و اقساط بانک ها هم مزید برعلت شده و در بخش لوله و پروفیل بیش از دو سال است که نه تنها سودی نداشته ایم بلکه زیان ده هم بوده ایم.

 

رییس سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی در خصوص میزان صادرات لوله و پروفیل افزود: در گذشته بیشتر صادرات ما به ترکمنستان ، عراق و افغانستان بود اما هم اکنون میزان صادرات در این بخش به یک پنجم کاسته شده است.

 

حسینی مهربانی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود رکود داخلی سعی بر افزایش صادرات لوله و پروفیل نشده است ؟ گفت: اقدامات غیر کارشناسی دولت و وزارت صنایع به گونه ای بود که هم در داخل و هم در بخش صادرات با مشکل مواجه شدیم البته برای دفاع از فولاد مبارکه وزارت صنعت اقدام به افزایش تعرفه ورق کرد و همین موضوع باعث کاهش قدرت رقابت پذیری ما در بازار شد.

 

وی در مورد وضعیت بازار لوله و پروفیل تا پایان سال افزود: به نظر نمی رسد تا پایان سال در بخش سرمایه گذاری داخلی و خارجی صنایع اتفاق خاصی رخ دهد اما برای سال 95 و با آغاز پروژه های عمرانی بازار بهتر خواهد شد.

 

حسینی مهربانی با بیان اینکه روند اخذ مالیات از شرکت های تولیدی درست نیست افزود: در کل کشور بسیاری از تولید کنندگان هستند که شناسایی نشده اند و از آنها مالیاتی هم گرفته نمی شود و تنها سازمان امور مالیاتی از شرکت های خوشنام که از قبل مالیات می دادند همچنان مالیات می گیرد !

 

وی در خاتمه گفت: بانک ها نباید تنها در زمان رونق شرکت ها شریک خوبی باشند، افزود: چرا بانک ها در زمان سود شریک‌ هستند اما در زمان زیان شریک نمیشوند. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران