تکمیل پروژه جهان فولاد بردسیر پس از 27 سال

 تکمیل پروژه جهان فولاد بردسیر پس از 27 سال

مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: پروژه جهان فولاد بردسیر که از 27 سال پیش کلید خورده است با تلاش همه دست اندرکاران تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می شود.

 

علی عباسلو روز شنبه در بازدید استاندار کرمان و جمعی از مسوولان از مجتمع جهان فولاد بردسیرافزود: از ابتدای سال 95 تولید را با ظرفیت 600 هزار تن آغاز می کنیم. وی خاطر نشان کرد: 18 پروژه در این 27 سال برای مجتمع تعریف شده بود که به دلایل مختلف اجرایی نشد.

 
مدیرعامل مجتمع جهان فولاد سیرجان اظهار کرد: 75 درصد ماشین آلات برای افتتاح فاز اول این مجتمع تا پایان سال 94 در کارگاه وجود دارد و آماده نصب هستند. وی گفت: با راه اندازی فاز اول مجتمع 100 تن در ساعت تولید خواهد داشت و همچنین برای 250 نفر به طور مستقیم و برای 750 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 
عباسلو بیان کرد: 200 میلیارد تومان برای راه اندازی مجتمع جهان فولاد بردسیر سرمایه گذاری شده و برای راه اندازی کل این مجتمع 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

 
استاندار کرمان هم در این بازدید گفت: با توجه به تعریف زنجیره فولاد در استان کرمان مجتمع جهان فولاد بردسیر از جمله پروژه هایی است که در این زنجیره فعالیت خواهد کرد.

 
علیرضا رزم حسینی اضافه کرد: این پروژه سال 68 کار خود را براساس ساخت ماشین آلات معدنی آغاز کرد که به دلایل مختلف اقتصادی و مشکلات خارجی اجرایی نشد. وی گفت:استانداران سابق سعی کردند پروژه جدیدی را تعریف کنند اما عملیاتی نشد.

 
وی با اشاره به معطل ماندن پروژه 27 ساله افزود: اینکه به تکریم سرمایه گذاری تاکید داریم به این دلیل است که کارها به خوبی پیش برود و در پروژه جهان فولاد بردسیر همه همکاری کرده اند تا طرح جدید به اتمام رسد.

 
استاندار کرمان از سرمایه گذار و تیم اجرایی این پروژه قدردانی کرد.

 
علیرضا رزم حسینی در ششمین روز هفته دولت برای افتتاح چند طرح عمرانی به بردسیر در 65 کیلومتری کرمان سفر کرد.

 
شهرستان سیرجان در مجاورت بردسیر از معادن غنی سنگ آهن و مجتمع عظیم معدنی و صنعتی گل گهر برخوردار است.

 
معادن ذغال سنگ و صنایع فرآوری آن در شهرستان های شمالی کرمان یکی از حلقه های زنجیره تولید فولاد به شمار می روند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران