رویکرد ریوتینتو فقط در کاهش هزینه‌ها است

رویکرد ریوتینتو فقط در کاهش هزینه‌ها است

ریوتینتو مصمم است با کاهش هزینه تولید سنگ‌آهن همچنان به حجم تولیدات خود بیافزاید و در نتیجه موجب خشم رقبای کوچک و بزرگ خود شده که با مشکلات مازاد عرضه در بازار مواجه هستند.

بر اساس گزارشی از سایت کیتکو، در حالی که رقبای ریو از جمله بی اچ پی و واله مصمم هستند که درمیان مدت طرح‌های کاهش تولید خود را اجرا کنند، اما ریوتینتو اعلام کرد که در نظر دارد از میزان هزینه‌های خود کاسته و همچنان سودآورترین تولیدکننده سنگ‌آهن در جهان باشد و پیش‌بینی می‌کند که تقاضای فولاد چین سالانه به یک میلیارد تن خواهد رسید.

باتوجه به اینکه در حال حاضر قیمت سنگ‌آهن تحویلی به چین 60 دلار است ، ریوتینتو سعی دارد همچنان فاصله فعلی حاشیه سود بین خود و رقبا را حفظ کند. ریوتینتو دومین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن در جهان است و سایر تولیدکنندگان بزرگ از جمله واله و بی اچ پی زمانی به تولیدات خود افزودند که تقاضای چین هم کاهش پیدا کرده که در نتیجه سال گذشته از قیمت سنگ‌آهن 55 درصد کاسته شد و برای تولیدکنندگان کوچک‌تر تهدید ایجاد کرده است.

ریو می‌گوید اگر قیمت سنگ‌آهن 30 دلار در هر تن هم باشد، ما سودآور خواهیم بود اما تعداد زیادی از رقبا در این شرایط متضرر خواهند شد. شرکت بزرگ فورتسکیو شاید مجبور شود در نهایت تولیدات خود را متوقف کند چون بدهی‌های آن بالاست و عیار سنگ سنگ‌آهن تولیدی آن پایین است. بعضی از تولیدکنندگان هم در حد نقطه سربه سر داد و ستد می کنند. ریو پیش‌بینی می‌کند که امسال 350 میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند که از 300 میلیون تن سال 2014 بالاتر خواهد بود. در ظرف 18 ماه گذشته ریو سه بار اجرای طرح‌های خود را برای معدن جدید یک میلیارددلاری به تاخیر انداخته است که در غیر این صورت میزان تولیدش را افزایش می‌داد.

این شرکت پیش‌بینی کرده بود که تا حدود سال 2025 تقاضای فولاد چین به یک میلیارد دلار خواهد رسید که بر همین اساس 28 میلیارد دلار برای افزایش تولید سنگ‌آهن سرمایه‌گذاری کرده بود که تقریبا معادل سرمایه‌گذاری بی.اچ.پی است. این پیش‌بینی ریوتینتو مورد انتقاد اقتصاددانان و مدیران اسبق بی.اچ.پی قرار گرفته که انجمن صنعت فولاد چین اعلام کرده است که تقاضای فولاد چین به حدود 820 میلیون تن رسیده است. مقام‌های ریو می‌گویند ما قصد نداریم که رقبای کوچکتر را از میدان خارج کنیم و سهم بازار سنگ‌آهن ما در جهان فقط 20 درصد است.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد، معدن و سنگ آهن فوق را از پایگاه ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران