آرسلور میتال

پیش‌بینی کاهش سود بزرگترین فولادساز جهان در سال 2015

پیش‌بینی کاهش سود بزرگترین فولادساز جهان در سال 2015

بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد در جهان (آرسلور میتال) به دلیل رقابت شدید صادراتی از طرف فولادسازان چینی و روسی در بازار آمریکا که باعث عرضه مازاد فولاد و کاهش قیمت سنگ آهن در جهان شده، از میزان پیش‌بینی درآمد خود در سال 2015 کاسته است.

بر اساس گزارشی از سایت ماینینگ، آرسلور میتال در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند که درآمد قبل از بهره و مالیات یا درآمد خالص که در صنعت فولاد به آن دقیق توجه می‌شود بین شش و هفت میلیارد دلار باشد که این شرکت در ماه فوریه آن را 6.5 تا 7 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود.

علاوه بر این، این شرکت در 31 مارس ( پایان سه ماه نخست سال جاری) ضرر و زیان خالص خود را 728 میلیون دلار گزارش کرده بود حال آنکه در سه ماهه نخست سال قبل 205 میلیون دلار بود. دلیل عمده این زیان عملکرد ضعیف بخش معدنی آن و نوسانات نامطلوب در ارزش برابری ارزی بوده است.

لاکشی میتال مدیرعامل شرکت آرسلور میتال می‌گوید: ما با موانع متعددی مواجه بودیم. ضعف موجود در بازار آمریکا کاملا با عملکرد بهتر کسب و کار در اروپا جبران شد چون شرکت با تدوین ساختار جدیدی که منتهی به تعطیلی چندین کارخانه فولادسازی آن شود از سود برخوردار شد. در آن بازار تقاضای فولاد 2.5 درصد رشد داشت اما با نگاهی کلی به دیگر بازارهای جهانی چندان خوش‌بینانه نیست.

شرکت آرسلورمیتال پیش‌بینی قبلی خود برای رشد مصرف فولاد در جهان را از 1.5 تا 2 درصد به نیم تا یک درصد کاهش داد. پیش‌بینی آرسلور میتال برای تقاضای فولاد در آمریکا کاهش سه درصدی است و فروش چین نیم درصد افزایش خواهد داشت.

آرسلور میتال نسبت به بازار اروپا خوش‌بین است و می‌گوید: نسبت به دوره‌های قبل عملکرد خوبی داشته است. همچنین او معتقد است که بزرگترین شرکت تولیدکننده فولاد در جهان است و فقط کمتر از 10 درصد بازار جهانی آن را در اختیار دارد.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران