سناریوی قمار فولادی‌ها و افزایش تنش‌ها

سناریوی قمار فولادی‌ها و افزایش تنش‌ها

با آغاز هفته جاری، شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها در بیشتر حوزه‌های فولادی، از جمله حوزه مقاطع طویل فولادی و میلگرد آجدار بودیم.

 

به گزارش استیل پدیا، افزایش قیمت‌ها در حوزه میلگرد آجدار نسبت به چهارشنبه هفته گذشته بنا بر آخرین رصدها بین ۳۰ تا ۲۰۰تومان ادامه پیدا کرد به‌ طوری‌که در نهایت در بیشتر مبادی شاهد توقف فروش بودیم و متوسط افزایش قیمت‌ها حدود ۷۰ تومان/کیلو تا پیش از توقف فروش‌ها رصد شد.

 
جنس این افزایش قیمت‌ها اما به سبب وضعیت فرسایشی آن، متفاوت‌تر از گذشته دیده می‌شود؛ رفتار نامتعادل و نامتعارف این روزهای بازار همراه با تغییرات چکشی و نوسان‌ پرشی تغییر قیمت‌ها، موجب افزایش بیش از پیش نارضایتی‌ها و پرخاشگری‌ها در بدنه بازار شده است. برای درک تنش موجود در بازار، تنها چند تماس تلفنی کافی است تا به عمق فاجعه‌ای که در حال رخ دادن است؛ پی برده شود.

 

این وضعیت در واقع همان شبیه‌سازی کارزار قمار در سطح وسیع جامعه فولادی است که به سبب صدمه‌های جبران‌ناپذیر آن، حتی دین مبین اسلام هم ورود به این بازی را حرام و افراد را از آن برحذر داشته است؛ رخدادی که گروهی می‌برند و گروهی می‌بازند؛ گروهی یک شبه ره صد ساله را طی می‌کنند و گروهی سرمایه یک عمر فعالیت شرافتمندانه خود را از کف می‌دهند. سرمایه‌ای که یک عمر ذره ذره جمع شده است، یک شبه تحلیل می‌رود؛ در هر صورت، اگر برای سامان‌دهی وضعیت موجود فکری نشود، با ادامه این هرج و مرج‌ها، فساد گسترش پیدا خواهد کرد و پیامدهای آن ممکن است جبران‌ناپذیر باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران