تصمیم دولت برای تکمیل مجتمع فولاد سفید دشت

تصمیم دولت برای تکمیل مجتمع فولاد سفید دشت

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری و شرکت در همایش ملی «تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری» پس از اینکه واحدهای احیای مستقیم و فولادسازی مجتمع فولاد سفید دشت را مورد بازدید قرار داد، تصریح کرد: دولت با حمایت مالی لازم و مساعدت در حل مشکل آب، برای تکمیل این طرح مصمم و پیگیر بهره‌برداری بخش احیای فولاد چهارمحال و بختیاری تا پایان شهریور امسال است.

محمد باقر نوبخت با تاکید بر اهمیت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این کارخانه و با بیان اینکه در سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری و هیات دولت به این استان، بحث توسعه طرح فولاد مورد تاکید قرار گرفت، اذعان کرد: اجرای بخش‌های دیگر طرح فولاد چهارمحال و بختیاری نیز پیگیری خواهد شد. وی تصریح کرد: اینکه در مجتمع فولاد سفید دشت در جریان ساخت برای 500 نفر به‌طور مستقیم و هنگام بهره‌برداری به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم برای 8800 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود، بسیار ارزشمند است از این رو می‌طلبد دست در دست هم تلاش کنیم تا این کارخانه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.


سخنگوی دولت، ساخت این مجتمع با تکیه بر دانش فنی موجود در کشور را یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح برشمردو گفت: با تکمیل این قبیل طرح‌ها، توانمندی تکنولوژیک کشور مخصوصا در بخش فولاد به شکل فزاینده‌ای افزایش خواهد یافت.

مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، یکی از طرح‌های هشت‌گانه فولاد استانی است که در 35 کیلومتری جاده شهرکرد به بروجن قرار گرفته و عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال 86 در زمینی به مساحت 250 هکتار آغاز شده است. این مجتمع با مشارکت 65 درصدی شرکت فولاد مبارکه و 35 درصدی ایمیدرو با ظرفیت تولید 800 هزارتن تختال در حال ساخت است.

 

رکورد کمترین مصرف نسوز ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا

مصرف مواد نسوز در ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا در فروردین ماه 94 به 73/ 8 کیلوگرم بر تن مذاب رسيد تا اين ناحيه نيز با تک رقمي کردن مصرف مواد نسوز خود، عملکردي مشابه با کارخانه‌های مطرح دنيا داشته باشد.

غلامرضا صوفيان مدیر مرکز نسوز فولاد مبارکه در این رابطه افزود: مصارف نسوز در اين ناحيه از مقدار 76/ 10 در سال 92 به رکورد ماهانه 76/ 9 در سال 93 و اکنون نيز به ميانگين مصرف سالانه 73/ 8 کیلوگرم بر تن مذاب رسيد، اين در حالي است که کاهش یک کیلوگرمي مصرف سالانه نشان‌دهنده تغییرات وسیع و به انجام رساندن پروژه‌ها و طرح‌های مختلف نسوزچینی در تجهیزات است که امید می‌رود در این واحد با افزایش تولید همچون شرکت فولاد مبارکه به رقم‌های زیر 8 کیلوگرم بر تن مذاب دست یابیم. میرقاسم سیدی تاجی رئیس واحد نسوز فولادسازی و نورد پیوسته سبا نيز درخصوص دستيابي به اين رکورد تصریح کرد: در این ماه مصرف نسوز به عدد 73/ 8 کیلوگرم بر تن مذاب رسید که در مقایسه با رکورد قبلی در ماه مهر سال 93 مقدار 13 صدم کیلوگرم بر تن مذاب کاهش نشان می‌دهد. وي با اشاره به میانگین مصرف نسوز در سال 93 اظهار کرد: در این سال واحد نسوز سبا با ثبت میانگین مصرف 76/ 9 برای اولین بار توانست به عدد یک رقمی در مصرف نسوز برسد. رئیس واحد نسوز فولادسازی و نورد پیوسته سبا به علت کاهش مصرف نسوز اشاره و اظهار اميدواري کرد: با استمرار رعایت دستورالعمل‌ها، اجرای پروژه‌های این واحد در کاهش بیشتر مصرف نسوز با رعایت اصول ایمنی، تثبیت بیشتر شرایط نسوز تاندیش، کاهش توقفات نسوز کوره قوس و پیرو آن کاهش مصرف جرم‌های گرم کوره بتوانیم به کاهش بیشتر مصرف و رکوردهای بهتری دست یابیم. ضمن اينکه در همين راستا فعالیت‌های خوبی که در واحدهای کوره تونلی نورد و احیای مستقیم سبا انجام شده و در حال انجام است نیز مي‌تواند به این موفقیت کمک کند.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران