کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه همتراز با استانداردهای جهانی

کاهش مصرف نسوز در فولاد مبارکه همتراز با استانداردهای جهانی

مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه، از کاهش مصرف نسوز در این شرکت و ثبت رکورد مصرف نسوز به میزان ۱۵/ ۶ کیلوگرم بر تن مذاب در ناحیه فولادسازی در فروردین ماه خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا، ایرج مختارپور، مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه، با اشاره به اینکه مواد نسوز یکی از مهم‌ترین‌ و پرمصرف‌ترین مواد مصرفی در کارخانه‌های فولادسازی است و کاهش هرچه بیشتر مصرف آن بر قیمت تمام شده محصولات فولادی تاثیر زیادی دارد، افزود: این جزو اهداف شرکت فولاد مبارکه بوده تا بتواند با عرضه محصول رقابتی در بازارهای داخلی و جهانی همواره به‌عنوان یک الگو مطرح باشد.

 

مدیر مرکز تعمیرات نسوز فولاد مبارکه بر کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷ تاکید و رکورد قبلی در این بخش را به میزان ۲۵/ ۶ کیلوگرم برای تن مذاب و مربوط به فروردین سال ۱۳۹۶ اعلام کرد. وی تصریح کرد: این میزان مصرف نسوز و کاهش هزینه‌های ناشی از آن می‌تواند به‌عنوان یک الگوی منطقه‌ای و جهانی در صنعت فولاد مدنظر قرار گیرد. مختارپور کسب این رکورد را حاصل تعامل مرکز تعمیرات نسوز و واحدهای تولیدی و تعمیراتی ناحیه فولادسازی، اصلاح روش‌ها و دستورالعمل‌های کاری، بازرسی‌های مداوم تجهیزات و همچنین همکاری واحد خرید مواد اولیه در تامین مواد نسوز باکیفیت دانست. وی افزود: باید با رعایت تمامی اصول، موارد ایمنی، ادامه کنترل مصارف و کاهش هزینه‌های تمام شده، امکان رقابت بیشتر با سایر کارخانه‌های فولادسازی دنیا در کاهش مصرف نسوز فراهم شود.

هدف‌گذاری تولید ورق‌های گرم زیر ۲ میلیمتر در فولاد مبارکه

همچنین محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه از تولید محصول جدید در این شرکت در سال جاری خبر داد و گـفــت: بــرای ســـال جـــاری هدف‌گـذاری شـرکـت بر آن است تا به زودی ورق‌هایی با ضخامت کمتر از ۲ میلی‌متر (یعنی ۸/ ۱) را تولید کند. وی با تاکید بر اینکه امکان تولید انبوه این محصول در شرکت فراهم است، تصریح کرد: فولاد مبارکه می‌تواند با تولید این محصول، بخشی از نیاز کشور را که از محل واردات تامین می‌شد، تولید کند.

 

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه زمان تولید و فروش این محصول را خرداد یا تیرماه سال جاری اعلام و با اشاره به میزان فروش هدف‌گذاری شده فولاد مبارکه برای سال ۹۷ گفت: برنامه فروش سال جاری فولاد مبارکه به میزان ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۶۰۰ هزار تنی همراه شده است. این در حالی است که قرار است به منظور تامین بازارهای داخلی بیش از ۸۰ درصد این میزان محصول به بازارهای داخلی اختصاص یابد.

 

وی افزود: میزان فروش گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، ورق خودروی شهرکرد، فولاد امیرکبیر کاشان و شرکت گالوانیزه تاراز) در مجموع حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برای سال جاری هدف‌گذاری شده است. معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ادامه داد: البته بازارهای هدف براساس محصولات صادراتی تعریف می‌شوند؛ به‌عنوان مثال، شرق آسیا بازار خوبی برای اسلب ایران است. در واقع بازارهای هدف متناسب با محصولات انتخاب می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران