برنامه ایمیدرو برای معادن زیرزمینی

برنامه ایمیدرو برای معادن زیرزمینی

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعالیت در معادن زیرزمینی در دستور کار سال ۹۷ ایمیدرو قرار دارد و در این راستا مذاکراتی با ۲تیم خارجی برای همکاری در معادن زیرزمینی انجام شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهدی کرباسیان در دیدار با نادعلی اسماعیلی، رئیس نظام مهندسی معدن ایران و اعضای شورای‌عالی نظام مهندسی معدن درباره فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط گفت: ۱۲۰۰میلیارد تومان به این معادن با هدف اشتغال‌زایی در مناطق محروم اختصاص یافته و این برنامه با همکاری وزارت رفاه و معاونت روستایی صورت گرفته است.

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال باید از معادن کوچک و متوسط حمایت شود که این امر می‌تواند از طریق شرکت‌ها و معادن بزرگ نیز صورت گیرد، همان‌طور که از سال گذشته در میدکو و شرکت گل‌گهر آغاز شده است. کرباسیان به پروژه اکتشاف در محدوده‌ای به‌وسعت ۲۵۰هزار کیلومتر مربع اشاره کرد و همکاری‌های بخش خصوصی در اکتشاف بیش از ۱۰۰هزار کیلومتر مربع در استان‌های مختلفی همچون سیستان و بلوچستان، کرمان و کردستان را نمونه‌ای از برون‌سپاری در ایمیدرو عنوان کرد.

 

وی خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی حدود ۵ تا ۶ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده و از مجموع ۴۵میلیارد دلار صادرات کشور ۲۰‌درصد متعلق به بخش معدن و صنایع معدنی بوده است. وی ادامه داد: در حوزه معدن و صنایع معدنی به‌دلیل برخورداری از گاز، ذخایر غنی و نیروی ماهر توانستیم جایگاه خوبی به‌دست آوریم و این حوزه می‌تواند به توسعه نقاط محروم، توسعه کشور و اقتصاد کمک کند.

 

کرباسیان سرمایه اصلی بخش معدن را نیروی انسانی و آموزش نیروی انسانی را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در بخش‌های اکتشاف، آموزش و پژوهش محدودیت بودجه نداریم. در بخش ایمنی در معادن نیز، امکانات مهم است اما باید آموزش، نظم و دقت نیز وجود داشته باشد. ایمیدرو در حوزه پژوهش با دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، دانشگاه آزاد اسلامی و غیره همکاری دارد و در بخش آموزش نیز با بازنگری تجارب گذشته فعالیت‌های مورد نیاز انجام می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران