تجهیزات ایمنی برای معادن زغال سنگ بخش خصوصی

تجهیزات ایمنی برای معادن زغال سنگ بخش خصوصی

تجهیزات جدید ایمنی برای معادن زغال سنگ بخش خصوصی به زودی در اختیار شرکت های این حوزه قرار می گیرد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر تصریح کرد: این طرح با همکاری معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت، ایمیدرو و شرکت های این بخش اجرا می شود.

 

مهدی کرباسیان با تاکید بر اینکه به روز شدن تجهیزات و سیستم های ایمنی معادن زغال سنگ از اولویت های وزارت صنعت معدن و تجارت به شمار می آید تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور وارد شده و هم اینک در مرحله توزیع آن ها هستیم.

 

وی گفت: به روز رسانی برنامه های ایمنی معادن از اهمیت بالایی برخوردار است از همین رو برنامه ای ویژه ای برای شرکت های خصوصی تدوین شده و در حال اجرا شدن است.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: این طرح به دلیل اینکه از حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو برخوردار است، تسهیلاتی با نرخ بهره پایین دارند به طوری که شرکت ها قادر به انجام تعهدات خود در بازپرداخت تعهدات مالی آن داشته باشند.

 

در سال های گذشته بخش اعظم برنامه ایمن سازی معادن زغال سنگ، برای شرکت های دولتی اجرا شده بود اما به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو به سبب اینکه هم اینک بسیاری از شرکت های این بخش واگذار شده اند، توجه به ایمنی معادن بخش خصوصی بیش از پیش ضرورت یافته است.

 

ذخایر قطعی زغال سنگ ایران بر اساس اکتشافاتی که تاکنون صورت گرفته 1.2 میلیارد تن است که برای این میزان برنامه های وسیع استخراج و تولید و فرآوری پیش بینی شده است به طوری که بخشی از طرح جامع فولاد باید با استفاده از روش کوره بلند و احیای فولاد با استفاده از کک زغال سنگ به اجرا در آید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران