نماینده مردم کرمان

صدور دستور قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع زغال سنگ

صدور دستور قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع زغال سنگ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مشکل خرید ارزان زغال سنگ از خارج از کشور باعث شد که وزیر مربوطه دستور قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع زغال سنگ و افزایش تعرفه‌ واردات زغال سنگ و کک از 7 به 15 درصد را صادر کند که امیدوارم این موضوع به شکوفایی در زمینه استخراج معادن زغالسنگ منتهی شود.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد مهدی زاهدی با اشاره به مشکلات صنعت زغال سنگ کشور در سال جاری گفت: خرید ارزان زغال سنگ از خارج از کشور مشکلاتی برای معدنکاران و فعالان این بخش به وجود آورده بود.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خریداری زغال سنگ با قیمت پایین، بسیاری از معادن را با تراز منفی ماه به ماه مواجه کرده و موجب شده هر ماه بر بدهی این معادن افزوده و جمع زیادی از کارگران معادن بیکار شوند.

 

زاهدی گفت: کاهش تولید در معادن، به تعویق افتادن پرداختی حقوق و کاستن از اضافه کار کارکنان از جمله مشکلات معادن زغال سنگ است.

 

وی تصریح کرد: نارضایتی قشر کارگر مستضعف که در خط مقدم تولید و در اعماق زمین مشغول به استخراج از معادن هستند، از جمله مشکلات بوجود آمده در زمینه خرید زغال سنگ با قیمت اندک بوده است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: نارضایتی کارگران صنعت زغال سنگ، بسیار زیاد شده بود به همین دلیل تذکرات زیادی به دولت و وزرای صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شد.

 

رسیدگی به مشکلات صنعت زغال سنگ

 

وی گفت: نامه‌ای به رئیس جمهوری ارسال شد و پس از آن دوباره در این زمینه در مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکراتی داده شد.

 

زاهدی افزود: نتیجه این پیگیری‌ها قطع ارز مبادلاتی برای واردات انواع زغال سنگ و افزایش تعرفه‌ واردات زغال سنگ و کک از 7 به 15 درصد با دستور وزیر محترم بود.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار امیدواری کرد که این اقدام منجر به شکوفایی جدی در زمینه استخراج از معادن زغال سنگ کشور شود و به تبع آن معادن زغال شمال استان در راور، کوهبنان و زرند نیز از این اقدام نفع ببرند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران