عضو هیات مدیره آلومینیوم ایرالکو

حضور آلومینیوم‌ سازها در مجامع بین‌ المللی الزامی است

حضور آلومینیوم‌ سازها در مجامع بین‌ المللی الزامی است

چهارمین نمایشگاه تجاری بین‌المللی محصولات، ماشین‌آلات و فناوری‌های آلومینیوم (آلواکسپو ۲۰۱۵) در روزهای ۸ تا ۱۰ اکتبر امسال (۱۶ تا ۱۸ مهر) در مرکز اکسپوی استانبول برگزار می‌شود.

 

این نمایشگاه از سوی هانوفر مسه فوارچیلیک، یکی از زیرمجموعه‌های «دوچ مسه» در سالن‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ مرکز اکسپوی استانبول برگزار خواهد شد. از سال ۲۰۰۹م، «آلواکسپو» به عنوان یک نمایشگاه بین‌ المللی مهم مطرح شده که توانسته بزرگان صنعت آلومینیوم منطقه و جهان را دور هم جمع کند. این نمایشگاه بزرگ همچنین «کامل تالساد» انجمن صنایع آلومینیوم ترکیه را نیز با خود به همراه دارد.در «آلواکسپو ۲۰۱۵» بزرگان صنعت آلومینیوم ترکیه در قالب انجمن صنایع آلومینیوم این کشور و همچنین تامین‌ کنندگان مطرح صنعت آلومینیوم در جهان این فرصت را خواهند داشت تا آخرین محصولات، فناوری‌ها و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدید کنندگان تخصصی این صنعت قرار دهند.

 

«آلواکسپو» بزرگترین نمایشگاه صنعت آلومینیوم منطقه اوراسیا (آسیا و اروپا) و تنها نمایشگاه صنعت آلومینیوم ترکیه محسوب می‌شود و به مکانی برای بازدید کنندگان حرفه‌ای تبدیل شده که به دنبال مذاکره با تامین‌ کنندگان شماره یک دنیا و مشتریان جدید هستند.سالن ۹ در «آلواکسپو» به‌ صورت ویژه به صنعت آلومینیوم ترکیه و فعالان در این بخش اختصاص یافته است. صنعت آلومینیوم ترکیه قصد دارد در «آلواکسپو۲۰۱۵» آخرین دستاوردها و محصولات خود در حوزه‌های خودرو سازی، ساختمان‌ سازی، کالاهای مصرفی، بسته‌ بندی، صنایع دفاعی، انرژی، صنایع هوایی، حمل‌ونقل و دیگر صنایع مصرف‌ کننده آلومینیوم را در معرض دید عموم قرار دهد.در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ نیز شرکت‌های مطرح صنعت آلومینیوم جهان اعم از تولیدکنندگان مواد اولیه، مواد مصرفی، تامین‌ کنندگان فناوری، سازندگان ماشین‌ آلات و تولید کنندگان شمش آلومینیوم و محصولات آلومینیومی حضور خواهند داشت.

 

در این نمایشگاه هم مانند سال ۲۰۱۳ م از این ۳ شرکت باشگاه آلومینیوم - م متال و شرکت ایرالکو حضور دارند و شرکت‌های دیگر هم در حال مذاکره هستند که هنوز به جمع‌ بندی نهایی نرسیده‌اند.

 

آشنایی با فناوری‌های جدید دستاورد حضور در مجامع بین‌ المللی

 
علی اکبر گلکار، عضو هیات‌ مدیره آلومینیوم ایرالکو در باره حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌ المللی گفت: حضور صنایع مختلف در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارای امتیازات و سود فراوانی است زیرا شرکت‌ها می‌توانند با روش‌ها، فناوری‌ها و دستاوردهای نوین دنیا آشنا شده و تاحد زیادی از عقب‌ ماندگی در این حوزه‌ها فاصله بگیرند.

 
وی افزود: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی زمانی می‌تواند مفید باشد که جهت گیری‌ها دقیق و صحیح انجام شود و افرادی که به این مجامع فرستاده می‌شوند افرادی آشنا به صنایع و مسلط به زبان انگلیسی باشند چرا که اگر افراد باتجربه و با کفایت به این محافل فرستاده نشوند نمی‌توانیم بهره لازم و کافی را از مباحث ببرده و اطلاعات دقیق و شفافی کسب کنیم.وی گفت: درحال‌ حاضر درصنعت آلومینیوم حرفی برای گفتن در مجامع جهانی نداریم ولی باید تلاش کنیم در دوران پساتحریم خود را تقویت کرده و این صنعت را از نظر فناوری و کارآمدی بالا بکشانیم، زیرا دنیا به سمت گسترش و پیشرفت در صنعت آلومینیوم پیش رفته است.

 

گلکار تصریح کرد: آلومینیوم چه در بخش تولید و چه در صنایع پایین دستی نتوانسته موفقیت‌های چندانی کسب کند درحالی که باید ظرفیت کارخانه‌ها را بالا ببریم تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی هم مانند سایر رقبای خود در دنیا حرفی برای گفتن و کاری برای ارائه داشته باشیم.عضو هیات‌مدیره آلومینیوم ایرالکو تاکید کرد: البته در بخش خصوصی موفق شده‌ایم توفیقات بهتری را کسب کنیم اما با توجه به سرعتی که رشد آلومینیوم در جهان دارد و تقریبا رتبه دوم مصرف را به خود اختصاص داده باید برای تولید محصولات متنوع و با ارزش افزوده بیشتر گام‌های اساسی برداشته شود.

 

وی درباره جایگاه ترکیه در تولید آلومینیوم بیان کرد: ترکیه فاقد انرژی کافی برای تولید آلومینیوم است اما در حوزه جذب سرمایه‌ گذاری توانسته موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کند به‌ویژه در بخش‌های خودرو سازی، کشتی‌سازی، صنایع سنگین و گردشگری از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است.وی ادامه داد: ترکیه خریدار خوب آلومینیوم هم محسوب می‌شود زیرا به خاطر استفاده از ماشین‌ آلات پیشرفته توانسته محصولاتی متنوع و باکیفیت تولید کند که بیشتر دستگاه‌ها را هم از چین خریداری کرده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان ما در ایران دستگاه‌های چینی را نکوهش می‌کنند اما در چین هم محصول با کیفیت بالا تولید می‌شود و هم کالاهای بی‌کیفیت، ولی ما در بیشتر موارد دنبال بی‌کیفیت‌ها رفته‌ایم و نتوانستیم محصولات خوبی را با آن دستگاه‌ها تولید کنیم در اینجا چین مقصر نیست بلکه قصور از جانب ما بود که به دنبال اجناس خوب نرفته‌ایم.

 

به گفته وی؛ وقتی دستگاه خوب خریداری شود به‌طور قطع می‌توان محصول خوب و با ارزش‌ افزوده بالا تولید کرد، همان کاری که ترکیه انجام داد و توانسته بسیاری از بازارهای جهان را به سمت خود جلب کند و حالا هم درصدد برگزاری نمایشگاهی با حضور تولید کنندگان بین‌ المللی آلومینیوم است. گلکار بیان کرد: ما هم می‌توانیم صنعت خود را پویا کرده اما این‌کار همت عالی و تلاش تمام صنعتگران به‌ ویژه تولید کنندگان آلومینیوم را می‌طلبد تا بتوانیم در بازارهای بین‌المللی جایگاه مناسبی را برای خود رقم بزنیم.

 

وی عنوان کرد: درحال‌ حاضر آلومینیوم محصولی است که در بسیاری از صنایع به‌ویژه خودروسازی کاربرد دارد به همین دلیل ما هم باید تلاش کنیم از دستاوردها و فناوری‌های جدید در این صنعت استفاده کرده و عقب‌ماندگی‌های سال‌های اخیر را تاحد ممکن برطرف کنیم.وی تاکید کرد: سال‌هایی که در تحریم به سر بردیم باعث شد نتوانیم آن‌گونه که شایسته ایران است پیشرفت داشته باشیم و صنعت آلومینیوم را به جایگاه اصلی خود ارتقا دهیم ولی دیگر زمان تحول فرا رسیده و تا جایی که امکان دارد برای رسیدن به پیشرفت‌های جهانی باید تلاش کنیم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و  جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران