بهرام سبحانی، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، پس از دریافت لوح تقدیر و نشان سرآمدی از سوی رئیس بنیاد مدیریت کیفیت اروپا طی سخنانی با اشاره به توانمندی‌ها و اهداف فولاد مبارکه برای حضور در این جایزه معتبر افزود: این شرکت بزرگ‌ترین‌ تولیدکننده فولاد در سطح ایران، خاورمیانه و شمال آفریقاست و در گستره جهانی ازجمله اتحادیه اروپا، شرق آسیا و خاورمیانه محصولات خود را صادر می‌کند. از این رو باید خودش را با یک چارچوب استاندارد تطبیق دهد و برای خود یک الگو تعریف کند و سیستمی داشته باشد که برای رسیدن به اهداف خود از آن بهره‌مند شود. وی این روش را که مدیریت یک سازمان در مقطعی فقط به ارتقای سیستم و در زمان مدیریت بعدی فقط به تولید تکیه کند، یک آفت برای سازمان‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: سازمان متعالی حتما باید برای خود چارچوب داشته باشد.

 

سبــــحانی افزود: در فولاد مبارکه به این نتیجه رسیده‌ایم که مدل EFQM یک مدل جامع و کامل است و می‌تواند شرکت را در استانداردسازی یاری کند؛ در عین حال این مدل به ما می‌گوید ما با سایر سازمان‌های متعالی دنیا چقدر فاصله داریم. با این شیوه می‌توانیم خود را ارزیابی کنیم و بفهمیم چگونه باید فاصله را کم کنیم و به آنها برسیم. به‌طورقطع این کار به‌صورت سلیقه‌ای و بدون سیستم امکانپذیر نخواهد بود و نمی‌توان چنین سازمانی را به خوبی اداره کرد. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امروزه حتی شرکت‌های کوچک‌تر هم نمی‌توانند بدون سیستم موفق شوند.

 

در دنیای امروز و با این گستردگی فضای رقابتی، کسب‌وکار بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر از آن خواهد بود که یک فرد به تنهایی و بدون استفاده از سیستم قادر به مدیریت باشد. مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه فولاد مبارکه به درستی در مسیر تعالی قرار گرفته است، ادامه داد: در این الگو، رهبری سازمان و همه کارکنان در کنار هم با همدلی و صمیمیت در راه تعالی سازمان تلاش می‌کنند؛ در نتیجه اگر موفقیتی حاصل شده، این را باید نتیجه تلاش همه کارکنان دانست.

 

سبحانی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در سایر زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: اینکه در این همایش مشاهده می‌کنیم شرکت‌های تابعه گروه فولاد مبارکه نیز در مسیر تعالی قرار گرفته‌اند و پله‌های رشد را طی می‌کنند، یکی دیگر از ویژگی‌های سازمان‌های متعالی است؛ چراکه این سازمان‌ها همزمان با رشد خود موجبات تعالی سایر اعضا را نیز فراهم می‌کنند. در این همایش شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه، از جمله فولاد امیرکبیر کاشان با کسب تقدیرنامه ۴ستاره و شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فنی مهندسی فولاد مبارکه و شرکت ایریسا نیز موفق به دریافت گواهینامه ۲ستاره تعهد به تعالی سازمانی شدند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان