افتتاح کارخانه فرآوری ضایعات فلزی در فولاد آلیاژی

افتتاح کارخانه فرآوری ضایعات فلزی در فولاد آلیاژی

خط تولید کارخانه فرآوری ضایعات فلزی در شرکت فولادآلیاژی ایران طی مراسمی با حضور مسوولان محلی و مدیران شرکت بــه بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش استیل پدیا، رئیس هیات مدیره شرکت در این مراسم اظهار کرد: کارخانه فرآوری ضایعات با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال که قابلیت افزایش تا۴۰۰ هزار تن را نیز دارد، تنها کارخانه فرآوری آهن قراضه در مرکز و جنوب کشور است که شروع به فعالیت کرده است. یدالله طاهر نژاد افزود: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه یادشده، قراضه‌های فولادی است و خودرو‌های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه برای این واحد تولیدی است.وی با بیان اینکه کارخانه یادشده با همکاری کارشناسان شرکت comes آلمان و نیروهای این کارخانه و با استفاده از فناوری روز زیست محیطی اروپا راه‌اندازی شد، گفت: این واحد با دستگاه‌های کاملا اتوماتیک با هدف کاهش آلایندگی صنایع فولاد فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

طاهرنژاد با بیان اینکه توان خرد کردن قراضه‌ها در این کارخانه ۵۰ تا ۶۰ تن در ساعت است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت کارخانه و قیمت فعلی قراضه میزان گردش مالی این واحد در سال بیش از هفت هزار میلیارد ریال است.رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد آلیاژی از جمله مزایای این واحد را افزایش کیفیت و خلوص ذوب (نداشتن موادی مثل مس، آلومینیوم، کروم، نیکل و...)، کاهش مصارف برق، الکترود و نسوز کوره، افزایش بهره‌وری قراضه ذوب، کاهش زمان ذوب، کاهش قیمت تمام شده محصول و از همه مهم‌تر کاهش آلودگی محیط زیست عنوان کرد.

 

همچنین محمد علی شاه حسینی، فرماندار اشکذر با تجلیل از اهتمام و رویکرد ویژه فولاد آلیاژی ایران به مباحث زیست محیطی اظهار کرد: در همین راستا واحد فرآوری ضایعات فولاد آلیاژی راه‌اندازی شد تا ضمن استفاده خود شرکت، سایر واحدهای فولادسازی استان نیز نسبت به فرآوری قراضه‌های مصرفی خود برای افزایش بهره وری و کاهش آلودگی زیست محیطی از این کارخانه بهره مند شوند.وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است، افزود: دولت از طرح‌های اشتغال‌زا به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی پاک و پیشرفته در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.

 

محمدرضا حاج لطفعلیا مدیر واحد طرح و توسعه شرکت همچنین اظهار کرد: قرارداد خرید این کارخانه در سال۱۳۹۱توسط شرکت Comes آلمان و از طریق شرکت GIC انجام شد.وی ضمن بیان مشکلات موجود، دلیل طولانی شدن زمان این پروژه را تغییر در مدیریت عالی سازمان، استراتژی و تصمیم‌گیری‌ها در مورد چگونگی اجرای پروژه و همچنین کمبود نقدینگی عنوان کرد.مدیر واحد طرح و توسعه شرکت در این خصوص افزود: به همت همکاران درگیر این پروژه پس از پایان نصب تجهیزات، عملیات تست سرد تجهیزات از تیرماه تا آبان ماه امسال انجام و سرانجام در تاریخ ۲۴/ ۸/ ۹۶ اولین قراضه‌های فرآوری شده از دستگاه خارج و راه‌اندازی گرم دستگاه شروع شد.

 

وی درخصوص تجهیزات و کاربردهای دستگاه شریدر گفت: مــاده اولیه کــارخانه فرآوری قــراضه (shredder) قراضه‌های فولادی است که اتومبیل‌های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه برای این کارخانه است. وی افزود: پس از خرید قراضه، مرحله جدا‌سازی آن انجام شده و این مرحله باید با دقت انجام گیرد، در غیر این صورت چکش‌های دستگاه خرد شده و دستگاه متوقف می‌شود. پس از جدا شدن، قراضه‌های مناسب به کنار دستگاه حمل شده و آماده شارژ دستگاه می‌شوند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران