گرایش هندی ها به فولاد چینی

گرایش هندی ها به فولاد چینی

شرکت های فولاد سازی JSW و Kalyani هند در حال بررسی کاهش قیمت محصولات فولادی خود هستند تا بتوانند سهم بازارهایشان را حفظ کنند.

 

این اقدام، فولاد سازان هندی را نگران کرده چراکه به دلیل افت ارزش برابری یوآن قیمت های فولاد بیش از پیش ارزان تر خواهد شد.

 

هند که چهارمین فولاد ساز بزرگ جهان محسوب می شود در ابتدای سال جاری از چین محصولات فولادی بسیاری را برای فعالیت های عمرانی و ساختمانی خود وارد کرد که این موضوع کشور را با عرضه مازاد و ارزان محصولات فولادی مواجه کرده است.

 

چین با تصمیم خود برای کاهش ارزش برابری یوآن، سبب نگرانی بیشتر فولاد سازان هندی شده است چون اکثر آنان با حاشیه سود اندکی فعالیت و بهره برداری می کنند.

 

JSW (سومین فولاد ساز بزرگ هند) می گوید در دیدگاه نخست شاید این حرکت چین قیمت های محصولات نهایی را چندان تغییر ندهد اما در ادامه یا بلند مدت با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

 

مسئولین فولاد سازی Kalyani نیز در نظر دارند از میزان بهره برداری خود کاسته و با وجود ضرردهی قیمت های محصولات خود را بیشتر کاهش دهند.

 

کشور هند در سه ماهه اول سال بالغ بر 9.3 میلیون تن فولاد وارد کرده است که 72 درصد افزایش را نشان می دهد و یک سوم این واردات از چین بوده است.

 

در ماه های آوریل - ژوئن واردات فولاد هند از چین نسبت به مدت مشابه سال قبل با 49 درصد افزایش به 723 هزار تن رسید.

 

فولاد سازی تاتا (مستقر در هند) که دومین فولاد ساز بزرگ اروپا پس از آرسلور میتال است می گوید کشور ماهیانه یک میلیون تن فولاد وارد می کند.

 

پس از کاهش ارزش برابری یوآن بازار فولاد هند دچار بحران شده و با وجود اینکه قیمت فولاد این کشور نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرده ولی مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات وارداتی ارزان تر چینی را بخرند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران