عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

دستور ویژه جهانگیری برای لغو بخشنامه چالش برانگیز سنگ آهن

دستور ویژه جهانگیری برای لغو بخشنامه چالش برانگیز سنگ آهن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از دستور ویژه معاون اول رییس جمهور برای لغو مصوبه چالش برانگیز کاهش سه درصدی قیمت گندله آهن خبر داد.

 

محمدرضا پورابراهیمی گفت: چندی پیش800 سهامدار صنعت سنگ آهن نامه ای خطاب به رییس جمهور نوشته بودند که کاهش سه درصدی قیمت گندله آهن در کنار دریافت بهره مالکانه سنگین، به میزان 60 درصد از دارایی آن ها در بورس کاسته است.

 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به دنبال این نامه دلسوزان بازار سرمایه در پیگیری ها و مذاکراتی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستند تا در بخشنامه اخیر قیمت گذاری گندله آهن تجدید نظر شود، اما در نهایت این پیگیری ها در وزارت خانه متبوع به نتیجه نرسید.

 
وی اضافه کرد: به دنبال به نتیجه نرسیدن درخواست و مطالبه به حق سهامداران سنگ آهن، موضوع از طریق معاون اول رییس جمهور پیگیری شد و این پیگیری ها دستور ویژه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور را در پی داشت.

 
به گفته نماینده کرمان در مجلس؛ اسحاق جهانگیری در نامه ای خطاب به محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از وی خواسته است این بخشنامه را لغو کند.

 
وی ادامه داد: نامه جهانگیری به نعمت زاده، حاوی این نکته مهم است که اگر درصد قیمت سنگ آهن از شمش قبلا مورد توافق بوده است، درصد آن نباید تغییر کند؛ چرا که با کاهش قیمت شمش، قیمت سنگ آهن هم کاهش داشته است و نباید اقداماتی انجام داد که با اصول حاکم بر بنگاه داری مغایر باشد و ایشان همچنین مخالفت خود را در مورد فشار بیشتر به سنگ آهنی ها به بهانه حاشیه سود آنها عنوان کرده است.

 
رییس فراکسیون بازار سرمایه مجلس از توجه ویژه دولت به صنایع مهم و استراتژیک کشور قدردانی کرد. بعلاوه این که با جلوگیری سریع از تصمیم نادرست یک وزارت خانه، از تبعات منفی کاهش قیمت گندله بر بازار سرمایه و همچنین پروژه های زنجیره تولید فولاد در استان های کرمان و یزد جلوگیری شد.

 
نماینده کرمان در مجلس در ادامه خواستار تسهیل سرمایه گذاری در بخش معدن کشور که دارای مزیت نسبی بالایی است، شد و اولین قدم را در این زمینه جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی از طریق بازگرداندن پروانه های بهره برداری شرکت های خصوصی سازی شده چادرملو و گل گهر عنوان کرد که تازگی ها مورد تاکید رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز قرار گرفته است.

 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خواستار اجرای هر چه سریعتر دستور جهانگیری برای لغو بخشنامه کاهش قیمت گندله آهن شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران