عضو هيات مديره اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن عنوان نمود

کمک بورس کالا به صادرات و رشد رقابت در بازار سنگ‌آهن

کمک بورس کالا به صادرات و رشد رقابت در بازار سنگ‌آهن

توسعه ابزارهای نوین مالی در بورس کالا علاوه بر اینکه موجب جذب مشتری می‌شود، شفاف‌سازی قيمت‌ها و توسعه فضای رقابتی در بازار سنگ‌آهن را به دنبال دارد.

عضو هيات مديره اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن گفت: بورس كالا تاکنون در صادرات سنگ‌آهن موفق عمل كرده است، همچنین این بورس می‌تواند برای ارتقای سطح کمی و كيفی بازار سنگ‌آهن، ابزارهايی را همچون اوراق سلف موازی در نظر بگيرد تا در توسعه این بازار نیز نقش مهمی ایفا کند. مهرداد اکبریان تصريح كرد: اگر بورس كالای ایران شرايطی را فراهم كند تا خريداران با حجم‌هاي كوچكتر نيز توان شركت در اين بازار رقابتی را داشته باشند يا از ابزارها و مكانيزم‌هاي مالی ديگری نيز به جز پرداخت نقدي استفاده کنند، در این صورت تعداد خريداران نیز افزايش خواهد یافت. عضو هيات مديره اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان سنگ‌آهن با بيان اينكه سنگ‌آهن در بورس كالا فقط در رینگ صادراتی عرضه می‌شود، افزود: در تالار صادراتی، حجم تقاضا همواره بيشتر از عرضه است، به‌طوری‌که خريدار برای سنگ‌آهن صادراتی با قيمت روز سنگ‌آهن مواجه است و در این زمینه بورس کالا موفق عمل کرده است.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد و معدن فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران