تعطیلی بندر تیانجین در افزایش قیمت فلزات ناکام ماند

 تعطیلی بندر تیانجین در افزایش قیمت فلزات ناکام ماند

انفجار در بندر تیانجین چین نتوانست قیمت فلزات را افزایش دهد زیرا ضعف تقاضا برای مواد معدنی در چین، بر توقف حمل و نقل مواد معدنی در این بندر غلبه کرده است.

 

انفجاری که در شامگاه 12 آگوست در بندر تیانجین رخ داد، باعث مرگ 55 نفر و آسیب شدید 701 نفر شد.آمار کشته شدگان ممکن است در روزهای آتی افزایش یابد زیرا تعداد زیادی از افراد ناپدید شده اند.

 
هنوز مشخص نیست که اداره گمرک تیانجین چه وقت میتواند فعالیت خود را از سر بگیرد. بندر تیانجین، بزرگترین بندر صادرات فروآلیاژها، عناصر نادر و فلزات فرعی خصوصا از شمال چین است. این بندر همچنین اصلی ترین بندر واردات کرومیت و منگنز به چین است.

 
برخی صادرکنندگان عناصر نادر اعلام کرده اند که محموله های آنها به دلیل تعطیلی بندر تیانجین، با تاخیر مواجه شده اند. اما به نظر نمیرسد که قیمت فلزات در اثر این حادثه، نشانه ای از افزایش به دنبال داشته باشد. با تمام افزایش ظرفیتها و تقاضای پایین برای فلزات، حتی امکان کاهش بیشتر نیز برای قیمت فلزات وجود دارد.

 
تولید کنندگان منیزیم و فروسیلیکون نیز از آشفتگی بازار و قیمت ها خبر دادند که ناشی از کاهش تقاضا و افت مداوم ارزش یوآن چین است.

 
تولید کننگان سیلیکون و منگنز اعلام کردند که انفجار اثر کمی به همراه داشته است زیرا بازار جهانی این محصولات در فصل تابستان ضعیف بوده و بیشتر صادرات این محموله ها، از طریق بندر هوانگپو (Huangpu) در گوانگژوی (Guangzhou) چین انجام میشود.

 
تاجران منگنز و سنگ کروم در تلاشند که قیمت محصولات خود را پس از انفجار بندر تیانجین افزایش دهند اما کارخانه های فروآلیاژ، این مشکلات عرضه محصولات خود را در حدی میدانند که با کاهش تقاضای محصول نهایی خود برابری کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران