کش و قوس قیمتی دربازار جهانی سنگ‌آهن

کش و قوس قیمتی دربازار جهانی سنگ‌آهن

آخرین متوسط شاخص قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد در چین ۵۰ سنت بالا رفته و ۵۰/ ۵۹ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر معامله شد.

 

به گزارش استیل پدیا، سوآپ سنگ‌آهن در بورس سنگاپور هم ۳۰ سنت رشد داشته و ۷/ ۵۸ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر شده است. ظاهرا افت قیمت روزهای قبل موجب افزایش خرید‌ها شده است.بازار فولاد چین هم از قیمت سنگ‌آهن حمایت کرده است. آخرین قیمت بیلت در بازار نقدی کمی رشد داشته ۵۵۶ دلار در هر تن درب انبار رسیده است. قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای هم حدود ۹ دلار رشد داشته ۵۴۶ دلار ثبت شد.

کاهش حجم خریدها در بازار واردات چین قیمت این ماده اولیه را پایین آورده است. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که تقاضا خیلی پایین است و بازار در رکود به سر می‌برد. خریدارها می‌دانند در بنادر چین موجودی کافی سنگ‌آهن وجود دارد و هر زمان بخواهند می‌توانند خرید کنند از این رو عجله‌ای در معامله نشان نمی‌دهند.

 

در این رابطه شرکت معدنیEurasian Resource Group که تولید‌کننده سنگ‌آهن و انواع فلزات است اخیرا اظهار کرده که قیمت سنگ‌آهن به میزان کافی افت داشته و برای سال آینده در حدود ۵۵ تا ۶۵ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر در ثبات خواهد بود. برای ۱۲ ماه آینده احتمالا قیمت سنگ‌آهن در سطوح فعلی در ثبات می‌ماند، البته در کوتاه‌مدت رکود تقاضای چین می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

 

این شرکت معدنی که صادر‌کننده کنسانتره و گندله به روسیه است معتقد است برای دراز مدت چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن خوش‌بینانه است. در حالی که در زمستان قیمت محصولات فولادی احتمالا در سطوح بالا می‌ماند، ولی کاهش تولید به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی در چین بر تقاضای سنگ‌آهن تاثیر منفی خواهد گذاشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران