1500 آهن فروش در تهران تعطیل کردند

1500 آهن فروش در تهران تعطیل کردند

رییس اتحادیه فروشندگان آهن به تعطیلی ۱۵۰۰ واحد آهن‌فروشی در تهران اشاره کرد و گفت: قیمت آهن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کمتر شد. محمد آزاد با اشاره به اینکه مشکلات مالیاتی آهن‌ فروشان با سازمان امور مالیاتی برطرف نشده است، اظهار داشت: در حال حاضر از 4 هزار و 200 واحد آهن‌فروشی استان تهران حدود هزار و 500 واحد تعطیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها نیز روند تعطیلی مغازه‌های آهن‌فروشی افزایش یافته است، افزود: در برخی شهرها مانند اصفهان و تبریز، مغازه‌های آهن‌ فروشی تعطیل شده یا پروانه خود را تغییر داده‌اند. رییس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: رکود بازار هم بر حجم مشکلات واحدهای آهن‌فروشی افزوده است به نحوی که قیمت آهن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی است.

 

آزاد با اشاره به اینکه حجم معاملات آهن به بیراهه رفته است، گفت: تنها 10 درصد خریدهای انجام‌شده در بورس کالا توسط آهن‌ فروشان انجام می‌شود و 90 درصد باقی مانده توسط افراد نا‌معلوم خریداری می‌شود که این موضوع خود برای ما جای سوال دارد که مسوولان به آن توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: آهن‌ فروشان را متهم به عدم پرداخت مالیات می‌کنند اما چرا کسی از 90 درصد خریدار آهن در بورس کالا درخواست پرداخت مالیات نمی‌کند. رییس اتحادیه فروشندگان آهن اضافه کرد: هم‌ اکنون قیمت هر کیلو تیر‌آهن 1600 و میلگرد 1430 هزار تومان است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران