گل گهر به قیمت 31 دلار به بورس کالا می آید

گل گهر به قیمت 31 دلار به بورس کالا می آید

55 هزار تن سنگ آهن معادن گل گهر 2و4 فردا (26 مرداد) در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

این محموله دارای عیار 60 درصد و از نوع مگنتیتی است که از نظر دانه بندی 50 درصد آن ریزدانه و 50 درصد درشت دانه است.

قیمت پایه هر تن از این محموله که پیش از این نیز در تاریخ 14 مرداد به بهای هر تن 35 دلار عرضه شده اما خریداری نداشت اینبار به 31 دلار از سوی فروشنده رسیده است.

گل گهر از 24 تیر ماه موفق به فروش سنگ آهن خود در تالار صادراتی بورس نشده بود و باید دید فردا می تواند محموله خود را به فروش برساند یا خیر؟

 

بحران در وضعیت اقتصادی چین و کاهش تقاضا از سوی فولاد سازان این کشور که در ماه سپتامبر نیز به دلیل تعطیلی واحدهای فولادی پیش از مراسم رژه سالگرد اتمام جنگ جهانی دوم و نیز در طول مدت برگزاری آن کاهش بیشتری خواهد یافت، سبب شده امیدواری به بهبود شرایط در بین فعالان بازار کمرنگ شود.

روند کاهشی قیمت ها در سال جاری که شدت آن بیشتر از سال گذشته بوده است سبب شده معاملات سنگ آهنی ها به ویژه در هفته های اخیر در بورس کمتر شود.

 

در دو هفته گذشته علاوه بر گل گهر که موفق به فروش سنگ آهن خود از طریق بورس نشده بود، مجتمع جلال آباد نیز نتوانست دو محموله 55 هزار تنی خود را از طریق رینگ صادراتی به فروش برساند.

جلال آباد هفته گذشته محموله ای 110 هزار تنی را در دو بخش 55 هزار تنی به قیمت 25 دلار به ازای هر تن تحویل درب معدن جلال آباد یزد عرضه کرد که متقاضی بببرای خرید آن وجود نداشت.

گفتنی است، از ابتدای سال تا پایان 19 مرداد امسال یک میلیون و 340 هزار تن سنگ آهن دانه بندی در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد که 865 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت.

ارزش این معاملات بیش از 58 میلیارد و 781 میلیون و 325 هزار تومان معادل 20 میلیون و 270 هزار و 500 دلار بوده است.

 

این درحالی است که در 4 ماهه نخست سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 155 هزار تن سنگ آهن در رینگ صادراتی عرضه شده بود که 460 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفته بود.

ارزش معاملات 4 ماهه نخست سال قبل 60 میلیون و 159 میلیون و 403 هزار تومان معادل 23 میلیون و 476 هزار دلار بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران