تقویت قیمت های قراضه وارداتی

بازار ورق گرم ترکیه در حال بهبود تدریجی

بازار ورق گرم ترکیه در حال بهبود تدریجی

در پی روی کار آمدن دولت تک حزبی و از بین رفتن ابهامات سیاسی و تثبیت اوضاع بازار در ترکیه ، فعالان بازار عقیده دارند در روزهای آینده میزان تقاضا و قیمت های ورق گرم داخلی در این کشور در راستای تقویت قیمت های قراضه وارداتی وارد یک دوره بهبود تدریجی خواهد شد .

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته یک کارشناس آگاه : سطوح موجودی در بازار در حال حاضر پائین است و در هفته های آینده خریداران به منظور تأمین موجودی انبارها میزان خرید را افزایش می دهند زیرا ابهامات موجود در ترکیه که به بازار صدمه زده بود تاحد زیادی از بین رفته است .  

 

او افزود : اگر نوسانات نرخ ارز کاهش یابد فعالیت های خرید و فروش هم بیشتر تقویت می شود . قیمت هائی که ما در هفته جاری دریافت کرده ایم تقریباً افزایش داشته است . ما عقیده داریم این موضوع به فروش در هفته های آینده منجر خواهد شد و به همین علت به تأمین موجودی انبارها مبادرت خواهیم کرد زیرا در حال حاضر با سطح موجودی کمی کار می کنیم .

   

به تأیید منابع تجاری : قیمت های ورق گرم کارخانه های ترکیه بدلیل واردات ارزان قیمت و رکود در تقاضا در هفته جاری همچنان تحت فشار است البته اقدام به تأمین موجودی انبارها توسط خریداران کمی بازار را گرم کرده اما این فعالیت ها بسیار محدود است .

 

کارخانه های ترک  محموله های ورق گرم برای ماه دسامبر را با قیمت 325 تا 335 دلار تحویل درب کارخانه به بازار داخلی عرضه کردند  در حالیکه پیشنهادهای صادراتی آنها 320 تا 325 دلار FOB بود و به حجم های سفارش قابل توجه تخفیف هائی هم ارائه می دادند .

 

کاهش قیمت های ورق گرم وارداتی به ترکیه در هفته جاری کمی تعدیل شد . کارخانه های کشورهای مشترک المنافع ورق گرم را در با قیمت 280 تا 295 دلار  CFR ترکیه پیشنهاد می دادند که همان قیمت هفته گشته می باشد .  


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران