توافق خانه معدن و وزارت کشور برای توسعه معدن

توافق خانه معدن و وزارت کشور برای توسعه معدن

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت کشور با خانه معدن برای همکاری در توسعه بخش معدن، خبری بود که رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا بهرامن با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه معدن بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر که اقدام به فرهنگ‌سازی درخصوص فعالیت‌های معدنی صورت گرفته، جواب داده و اگر تا پنج سال قبل معدن را مخرب می‌دانستند حالا آن را یکی از ارکان توسعه قلمداد می‌کنند.وی ادامه داد: امروز دولت و حاکمیت معدن را به درستی به‌عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی و ابزارهای ایجاد اشتغال می‌شناسند.

 

رئیس خانه معدن ایران با اشاره به همکاری با دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی، گفت: چندی پیش جلسه‌ای در وزارت کشور داشتیم که مقرر شد همکاری خانه معدن به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی معدن و این وزارتخانه منجر به تفاهم نامه‌ای شود که در آن با در نظر گرفتن حوزه زیرساخت‌ها فعالیت‌های معدنی را در نقاط مختلف گسترش دهیم.

 

بهرامن اضافه کرد: فعالیت‌های معدنی زمانی که وارد یک منطقه می‌شود سربار زیرساخت‌های موجود نمی‌شود و توان آنها را نمی‌کشد، بلکه با خود زیرساخت‌های جدیدی مانند برق، آب و گاز را می‌آورد و حتی ایجاد شغل و درآمد در منطقه می‌کند که همین امر باعث رونق‌گیری مناطق می‌شود که در آن فعالیت‌های معدنی صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اهمیت توسعه بخش معدن، ادامه داد: امروز بسیاری از صنایع اشباع شده و بخش معدن می‌تواند با توسعه‌ای که پیدا می‌کند ظرفیت‌های جدیدی را برای اشتغال و جذب نیروهای متخصص ایجاد کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران