قیمت زغال کک شو کاهشی شد

قیمت زغال کک شو کاهشی شد

بازار زغال کک شو در هفته گذشته تضعیف شد و عامل اصلی این تضعیف تقاضا، کاهش تقاضا در مقصد و مصرف کننده اصلی یعنی چین بود.

 

به گزارش استیل پدیا، فعالان بازار معتقدند تولید فولاد در آینده نزدیک کاهش می یابد و این کاهش تولید، بازار را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد.

 

با این حال کاهش تولید زغال در چین می تواند از کاهش قیمت ها جلوگیری نماید. زغال کک شو استرالیا در طول یک هفته یک تا ۴ دلار در هر تن کاهش را شاهد بوده و به ۲۰۷ تا ۲۰۸ دلار در بنادر استرالیا رسیده است.

 

تیم بازرسی زیست محیطی در Handan بازرسی خود را آغاز کرده اند که این امر باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید خواهد شد. از اینرو مصرف زغال تحت تاثیر این کاهش تولید قرار خواهد گرفت. به گفته رسانه های محلی حدود ۸ کوره بلند در Handan به طور موقت متوقف خواهد شد.

 

بهای زغال در روز جمعه در بورس کالای دالیان بالاترین افت یک روزه را به ثبت رساند.

قیمت زغال کک شو و کک داخلی چین هنوز هم در معرض خطر کاهش عرضه و حاشیه سود بالای فولادسازان قرار دارد. همچنین اخبار حاکی از آن است که معدنی در شمال چین در روز ۵ شنبه رخ داد.

 

تجار هنوز هم می گویند چین عامل اصلی قیمت در بازار زغال سنگ است و قیمت ها همچنان بالاست اما اگر قیمت کل فولاد کاهشی شود این قیمت های بالا پایدار نخواهد بود.

 

گفته می شود، مشتریان هندی با بازار بازگشته اند اما قیمت های پیشنهادی آنها بالاتر از ۲۰۰ دلار در هر تن فوب بنادر استرالیا نیست و نمی تواند از بازاری که هنوز تحت سلطه چین است حماین نماید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران