مودیز پیش بینی کرد

کاهش تقاضای فولاد چین به کاهش ظرفیت تولید منجر می‌شود

کاهش تقاضای فولاد چین به کاهش ظرفیت تولید منجر می‌شود

شرکت خدمات سرمایه‌گذاری مودیز پیش‌بینی کرد که سودآوری فولادسازان چینی در 12 ماه آینده با توجه به کمبود تقاضای داخلی به شدت تقلیل یابد؛ ولی این موقعیت چالشی احتمالا منجر به سرعت بخشیدن به کاهش ظرفیت و بازسازی در یکی دو سال آینده خواهد شد.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از سی‌ان‌اس‌اس‌، جی مینگ زو، نایب رئیس مودیز اعلام کرد: سرمایه‌ گذاری آهسته در بخش املاک و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین ضعف در فعالیت‌های کارخانه‌ها باعث افت شدید تقاضای فولاد داخلی در 12 ماه آینده خواهد شد.

 

زو افزود: علاوه براین سودآوری تولیدکنندگان فولاد چین با حذف ظرفیت‌های تولید و کاهش تقاضا از این هم ضعیف‌تر می‌شود. کندی تقاضا بر وخیم‌تر شدن عرضه مازاد افزوده و قیمت فولاد چین بسیار پایین است.

 

مودیز پیش‌ بینی کرده که تقاضای داخلی فولاد چین با افت سالانه 5 درصدی در 12ماه آینده مواجه شود و افزایش صادرات نیز به‌ عنوان مرهم موقت بر این زخم عمل کند. با این حال کل حجم فروش همچنان 3 تا 4 درصد کاهش خواهد داشت.

 

مودیز همچنان اشاره کرد که با قیمت‌های پایین‌تر مواد خام، این جبران کاهش قیمتی زمان زیادی به طول نخواهد انجامید. بر اساس آمار اتحادیه آهن و فولاد چین،‌ شرکت‌های تولید فولاد بزرگ و متوسط در 8 ماه اول سال 2015 ضرر زیادی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند.

 

بسیاری از شرکت‌ها با وجود اینکه به‌ طور موقت از تولید سودآور محروم هستند، همچنان به تجارت فولاد خود ادامه می‌دهند. مودیز اعتقاد دارد با توجه به شرایط کسب و کار ضعیف، کاهش ظرفیت تولید و بازسازی ساختار در یکی‌دو سال آینده شتاب خواهد گرفت.

 

به‌ طور ویژه، کارخانه‌های فولاد خصوصی و کوچک ابتدا از بازار خارج خواهند شد؛ چرا که منابع محدودی برای جبران ضررهای تجاری دارند. علاوه بر این، هزینه‌های رو به رشد انطباق زیست‌ محیطی نیز فشار مضاعفی بر این کارخانه‌های فولاد کم‌بازده وارد خواهد کرد. برخلاف آنها،‌ کارخانه‌های پیشرو نظیر گروه بیواستیل، به‌ دلیل تقاضای قوی محصولات و گسترش ظرفیت تولید سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند گرفت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران