رئیس اتحادیه آهن فروشان بیان کرد

تهاتر نفتی بازار آهن را به‌ هم ریخت رواج فروش قسطی فولاد در بازار

تهاتر نفتی بازار آهن را به‌ هم ریخت رواج فروش قسطی فولاد در بازار

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با بیان اینکه تا پایان امسال امیدی به بهبود رکود بازار آهن نیست، گفت: در حال حاضر فروشندگان محصولات فولادی ایران مجبور شده‌اند که با چینی‌ها رقابت کنند و با تسهیلات محصولات فولادی خود را با زیان و قسطی به فروش برسانند

 

به گزارش استیل پدیا، محمد آزاد در این خصوص گفت: بازار آهن طی هفته گذشته مانند ماه‌ها و هفته‌های قبل تغییر به خصوصی نداشته و در بازار آهن رکود محسوسی همچنان حکمفرما است.

 
او در این باره بیان کرد: علت کاهش قیمت آهن در حال حاضر این است که محصولات فولادی بسیاری وارد ایران شده و عمده این واردات از کشور چین است.

 
آزاد افزود: فعالان بازار آهن به دلیل پایین بودن قیمت محصولات فولادی که از چین وارد می‌شوند دچار زیان زیادی شده‌اند.

 

او همچنین خاطرنشان کرد: چین محصولات فولادی خود را به کارخانه‌های خودروسازی و لوازم خانگی می‌فروشد و این امر باعث می‌شود که کیفیت خودرو داخلی و لوازم خانگی بسیار بدتر و باعث ضرر اقتصادی به کشور ما شود.

 

آزاد در بخشی از اظهارات خود گفت: دولت اگر بخواهد می‌تواند جلوی این واردات را بگیرد، ولی دولت موافق این واردات است چراکه از این کشورها پول طلب دارد و پول نفت دست چینی‌ها دارد و به دلیل اینکه دلارها نقد شود با این واردات مخالفتی ندارد.

 

آزاد درخصوص قیمت آهن خام و تیرآهن و میلگرد در هفته گذشته در بازار آهن گفت: قیمت این محصولات فولادی هفته به هفته کاهشی‌تر می‌شود. قیمت آهن خام در هفته گذشته کیلویی 1100 تومان معامله شد، قیمت تیرآهن به ازای هر کیلو 1580 تومان داد‌و‌ستد شد و میلگرد کیلویی 1380 تومان در بازار داخلی معامله شد.

 
آزاد درخصوص چشم‌انداز آینده بازار آهن گفت: رکود تا آخر امسال در بازار آهن ادامه دارد، ولی امیدوار هستیم برای سال آینده که دولت قصد دارد پروژه‌های عمرانی را راه بیندازد، رکود بازار حداقل بیشتر از این نشود و بازار رو به بهبود حرکت کند.

 

بازار آهن مدتی است بار رکود عمیقی رو‌به‌رو شده این در حالی است که بسیاری از فعالان بازار آهن بر این باور بودند که با نهایی شدن توافق ایران با 1+5 و با اجرایی شدن برجام رکودی که از ابتدای سال 94 در بازار آهن وجود داشت به پایان می‌رسد و بازار رو به بهبود حرکت خواهد کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران