افزایش سقف ضمانت‌نامه برای صنايع‌ كوچک

افزایش سقف ضمانت‌نامه برای صنايع‌ كوچک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه دولت از صنایع کوچک خبر داد و گفت: سقف ضمانت‌نامه صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك از ۱۰ میلیارد ریال به ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

 

سید محمدعلي سيد ابریشمی در مراسم روز حمایت از صنایع کوچک در شیراز با بيان اينكه در لایحه خروج از رکود توجه ویژه‌ای به صنایع كوچك شده است، افزود: تعداد زيادي از صنایع کوچک کشور به علت مشکلات اقتصادی و مسائل مربوط به آن در بين سال‌هاي ۸۵ تا ۹۲ دچار ركود و تعطيلي شده‌اند كه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم با حمایت‌های دولت هرچه سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در تفاهم‌نامه‌ای با بانک صنعت و معدن افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع كوچك تصویب شده است، گفت: امیدواریم اعطای این تسهیلات بخشی از مشکلات تامین نقدیندگی‌شان را نیز کاهش دهد.

 

وي همچنين از ارائه مشوق‌هاي مالياتي جديد به شهرک‌هاي صنعتي خبر داد و گفت: براساس ماده ۳۱ قانون رفع موانع توليد كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده، واحدهاي صنعتي كه به بهره‌برداري مي‌رسند، در مناطق برخوردار از ۵ سال معافيت مالياتي و در مناطق محروم از ۷ سال معافيت بهره‌مند مي‌شوند كه به اين طریق در مجموع ۲ سال به معافيت مالياتي افزوده می‌شود.

 

در همین حال، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز گفت: سال گذشته 2800 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسید که در برنامه داریم امسال نیز 3 هزار واحد صنعتی را به بهره‌برداری برسانیم.

 

فرشاد مقیمی با اشاره به مشکلات صنایع کوچک افزود: کمبود نقدینگی، گرانی مواد اولیه، فرسودگی ماشین‌آلات و اختلاف بین شرکا از مشکلات صنعتگران است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک کشور نیز گفت: برای تکمیل زیرساخت‌ها در نواحی صنعتی و شهرک‌سازی در کشور برای سال جاری حدود هفت هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده است. هوشنگ فرجی افزود: این اعتبار تمام پروژه‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی کشور را پوشش می‌دهد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران