رشد بهای مواد اولیه صنعت فولاد

رشد بهای مواد اولیه صنعت فولاد

افزایش آرام قیمت مواد اولیه در صنعت فولاد را می‌توان یکی از سیگنال‌های مثبت در این بازار مهم جهانی به‌شمار آورد که می‌تواند در نهایت از رشد قیمت‌ها در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت حمایت کند.

 

به گزارش استیل پدیا، افزایش بهای قراضه، سنگ‌آهن و زغال‌سنگ را می‌توان در این چارچوب ارزیابی کرد. به گزارش پایگاه خبری فولاد ایران محدودیت عرضه قراضه در بازارهای جهانی، قیمت قراضه صادراتی سی‌ای‌اس (کشورهای مشترک‌المنافع) را نیز بالا برد. عرضه‌کننده‌ها به‌راحتی خواسته خود را به خریداران ترکیه و کره‌جنوبی تحمیل می‌کنند. در ترکیه قراضه آ3 سی‌ای‌اس از 263 دلار به 265 دلار هر تن سی‌اف‌آر (قبل از گمرک مقصد)‌افزایش یافت و با توجه به تمایل به خرید ترکیه، حالا عرضه‌کننده‌ها دیگر به 265 دلار هم راضی نیستند.در کره‌جنوبی نیز قراضه روسیه 11 دلار رشد داشته و به 274 دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسیده است.

 

نیاز شدید فولادسازان ترکیه به قراضه

فعالیت بازار قراضه وارداتی در ترکیه خیلی بالاست و وارد‌کننده‌ها به‌دنبال قراضه پیشنهادی هر کشوری می‌روند. به گزارش metal expert عرضه محدود است و صادر‌کننده‌ها از هر فرصتی بهره می‌برند. در واقع رقابت کم است و عرضه‌کننده‌ها ترجیح می‌دهند صبر کنند.قراضه سنگین اروپا 5/ 281 دلار در هر تن سی‌اف‌آر و محصول آمریکا 280 تا 285 دلار در هر تن سی‌اف‌آر شده است. البته قیمت اسمی است و 10 روز گذشته آمریکا معامله‌ای نداشته است. انتظار می‌رود به‌زودی قیمت به 285 تا 290 دلار در هر تن سی‌اف‌آر یا حتی بالاتر برسد.

 

زغال‌سنگ در کوتاه‌مدت رو به بهبود

پس از مدت‌ها رکود، بازار زغال‌سنگ صادراتی استرالیا بهبودهایی را تجربه کرد. طی هفته گذشته قیمت آن 6 دلار بهبود داشته و از 144 تا 147 دلار در هر تن فوب شده که به دلیل نگرانی از کاهش عرضه در چین بوده است. پیش‌بینی کاهش داوطلبانه عرضه از سوی تولید‌کننده‌ها، قیمت را بالا برده و تمایل به خرید را افزایش داده است. انتظار می‌رود رشد قیمت زغال‌سنگ برای مدتی دوام داشته باشد ولی با کاهش اختلاف قیمت داخلی و وارداتی در چین این روند صعودی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران