هر 10 درصد تغییر در قیمت سنگ آهن، درآمد ریوتینتو را به میزان 1 میلیارد دلار تحت تاثیر قرار میدهد

هر 10 درصد تغییر در قیمت سنگ آهن، درآمد ریوتینتو را به میزان 1 میلیارد دلار تحت تاثیر قرار میدهد

پس از آنکه شرکت بزرگ معدنی ریو تینتو (Rio Tinto)، با اعلام اینکه در نظر دارد در سال 2015 به میزان 1 میلیارد دلار از هزینه های خود را کم کند، باعث شگفتی تحلیل گران شد، مجددا اعلام کرد 250 میلیون دلار به هدف قبلی خود افزود و دلیل آن را وخامت اوضاع بخش معدن دانست.

 

این شرکت ملبورنی برای دست یابی به چنین هدفی، این شرکت باید کوچکترین هزینه خود را کنترل کند. اندرو هاردینگ (Andrew Harding)، مدیر بخش سنگ آهن این شرکت، در گفتگو با آسترلین فایننشال ریویو (Australian Financial Review) اعلام کرد این شرکت استفاده از شیشه ها و و دستکش های ایمنی را آغاز کرده است که دریافت آنها مستلزم استفاده از کارتهای دسترسی کارکنان است.

 

هاردینگ در این خصوص اعلام کرد: "هیچ محدودیتی در استفاده از این ابزارآلات وجود ندارد- این ابزار مخصوص ایمنی بیشتر است. اما برای آنکه کارکنان به خاطر رایگان بودن آنها، به نحوه استفاده از آنها بی اعتنا نباشند، استفاده از کارت دسترسی فردی ضروری شد تا به آنها یاد آوری کند که این ابزارآلات اهمیت دارند و در بحث کاهش هزینه های شرکت، نقش مهمی به عهده دارند."

 
به گفته او، این تصمیم شرکت هزینه استفاده از لوازم ایمنی را در برخی پروژه های سنگ آهن، تا حد 15 الی 20 درصد کاهش داده است؛ در حالیکه در برخی دیگر از پروژه ها، هزینه استفاده از اقلام مصرفی به نصف رسیده است. هاردینگ تخمین زد که "این اقدام شرکت سالانه میلیون ها دلار در هزینه ها صرفه جویی میکند."

 
ریوتینتو هفته گذشته اعلام کرد که در 6 ماه نخست سال 2015، درآمد اساسی شرکت 2.9 میلیارد دلار بود، در حالیکه در 6 ماه نخست سال 2014، حجم درآمد برابر 5.1 میلیارد دلار بوده است.

 
ریوتینتو برای آنکه مشخص کند که تا چه حد به آینده سنگ آهن وابسته است، محاسبه کرده است که به ازای هر 10% تغییر در قیمت سنگ آهن، میزان درآمد این شرکت تا حد 1 میلیارد دلار تحت تاثیر قرار میگیرد. در حالیکه به ازای هر 10 % تغییر در قیمت مس، درآمد ریوتینتو تنها 183 میلیون دلار تغییر میکند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران