احیای معادن از سوی بخش خصوصی

احیای معادن از سوی بخش خصوصی

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معادن جزو انفال هستند، گفت: برای جلوگیری از خام‌فروشی و فرآوری مواد معدنی نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم.محمدرضا خان‌محمدی‌خرمی درخصوص ضرورت حضور آحاد مردم در فعالیت‌های معدنی، گفت:معادن جزو انفال هستند و باید بخش خصوصی را ترغیب به شناسایی و احیای معادن کرد.

وی افزود: همچنین ما برای جلوگیری از خام‌فروشی و فرآوری مواد معدنی نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم، البته باید توجه داشت که بخش خصوصی هم در قبال سرمایه‌گذاری، انتظار کسب سود مناسب را دارد. وی اظهار کرد: به هرحال باید توجه داشت که معادن متعلق به عموم ملت بوده و در بخش توسعه صنایع معدنی نیز باید به نحوی عمل کرد که شاهد حضور بخش خصوصی دراین حوزه باشیم.نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته در این بین باید برای واگذاری معادن به میزان تجارب اشخاص متقاضی نیز توجه کرد، چراکه فرآوری در معدن صرفا باید توسط اهل علم و اهل فن صورت بگیرد و نباید به هر شخص سرمایه‌داری معادن را واگذار کرد.

خان‌محمدی خرمی با بیان اینکه بهره‌برداری از معادن نباید برای مردم مناطق محروم که معدن در آنجا واقع شده آسیب زا باشد، عنوان کرد: شکی نیست که توسعه فعالیت‌های معدنی باعث افزایش ثروت در کشور می‌شود، از این رو صاحبان معادن باید بخشی از درآمدهای خود را صرف توسعه مناطق محروم معدن خیز و رفع مشکلات مردم آن منطقه کنند.این نماینده مردم درمجلس در ادامه بر ضرورت حضور بخش متخصص خصوصی تاکید کرد و گفت: ابتدا باید عده‌ای مسیر را ریل‌گذاری کنند و آحاد جامعه از آن منفعت ببرند. به‌طور مثال بحث اکتشاف یک موضوع کاملا علمی است که باید از نیروهای متخصص در این زمینه بهره گرفت.

نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس با تاکید براینکه بخش معدن درآمد بسیاری را برای کشور به همراه دارد و می‌توان با توسعه این بخش، از اتکای به نفت کاست، بیان کرد: همچنین می‌توان اشتغال بسیاری را از طریق توسعه معادن ایجاد کرد و در کل نگاه مسوولان به این بخش باید نگاه حمایتی باشد.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد و معدن فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران