تحلیل اینوستینگ از روند نوسانات قیمت طلا تا پایان هفته جاری

تحلیل اینوستینگ از روند نوسانات قیمت طلا تا پایان هفته جاری

تحلیل کارشناسان اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان هفته جاری تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا با نوسان چندانی روبرو نشده است و همچنان بالاتر از سطح 1090 دلاری تثبیت شده است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار پس از رسیدن به بالاترین رکورد خود در 3 ماه گذشته با کاهش اندکی روبرو شده و به 97.66 واحد رسیده است.

 

ارزش دلار در هفته های اخیر با افزایش نسبی روبرو شده است که علت اصلی آن گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست های آتی بوده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده در چین نیز نشان می دهد که نرخ تورم این کشور در ماه جولای 1.6 درصد افزایش یافته است. این رقم در ماه ژوئن با افزایش 1.4 درصدی روبرو شده بود.

شاخص قیمت تولیدکننده در اقتصاد چین نیز طی ماه گذشته 5.4 درصد کاهش یافته که این مساله نگرانی های تازه ای را نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور ایجاد کرده است.

مازاد تراز تجاری چین نیز طی ماه گذشته به کمتر از 43 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه ژوئن به بیش از 46.5 میلیارد دلار رسیده بود.

 

صادرات چین در این مدت نسبت به سال قبل با افت شدید 8.3 درصدی روبرو شده است. واردات چین نیز بیش از 8.1 درصد کاهش یافته است.

نگرانی ها نسبت به وضعیت شکننده اقتصاد چین می تواند عامل مهمی بر نوسانات قیمت طلا در هفته های آینده باشد. چین بزرگترین تولیدکننده طلای جهان به شمار می رود و همراه هند از بزرگترین مصرف کنندگان طلا نیز محسوب می شود.

 

به نظر می رسد طی روزهای آینده انتشار آمارهای مربوط به وضعیت خرده فروشی در اقتصاد آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. سخنرانی برخی مقام های فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده نیز تاثیر مهمی بر این روند خواهد داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران