مرتضی شبانی، رئیس امور سهام فولاد مبارکه تبیین نمود

محصولات فولاد مباركه چگونه فروخته مي‌شوند

محصولات فولاد مباركه چگونه فروخته مي‌شوند

رئیس امور سهام فولاد مبارکه گفت: در شركت فولاد مبارکه اصفهان تولید در محصولات فولادی براساس تقاضای مشتری انجام می‌شود زیرا در فولاد بسته به میزان ضخامت و آلیاژ ورق، محصولات جدیدی به‌ دست می‌آید؛ بنابراین لازم است قبل از تولید، مشخصات ورق مورد نیاز ورق مشتری مشخص شود.

مرتضی شبانی افزود: محصولات شرکت از طریق عرضه در بورس کالا کشف قیمت شده و به فروش می‌رسد اما همچنین بخشی دیگر از محصولات از طریق یک سری مراکز خدماتی و واسطه‌های حرفه‌ای موسوم به (سرویس سنترها) به‌دست مشتریان می‌رسد.

وی خاطرنشان كرد: وظیفه این مراکز خدماتی (سرویس سنترها) پشتیبانی از مشتریان خرد و تکمیل زنجیره ارزش برای مشتریان است که در تمام استان‌ها پراکنده‌اند. در واقع تعامل شرکت با مشتریان خرد از این طریق انجام می‌شود.

رئیس امور سهام فولاد مبارکه بیان كرد: درحال‌حاضر حدود 4 میلیون تن ورق گرم و 1.5 میلیون تن ورق سرد به صورت سالانه از سوی این شرکت عرضه می‌شود.

وی تصریح كرد: تا پایان سال ۹۲ میزان تولید فولاد در کشور ۱۵ میلیون تن در سال بوده است که برای تولید این میزان فولاد حدود ۲۵ میلیون تن کنستانتره نیاز است که بخشی از این گندله و کنستانتره از معادن گل‌گهر، چادرملو و سنگ‌آهن مرکزی تامین می‌شود و بقیه آن از کشورهایی همچون بحرین و هند وارد می‌شود.

رئیس امور سهام فولاد مبارکه افزود: نبود توسعه متوازن در اکتشاف و استخراج معادن سنگ‌آهن و طرح‌های فولادی یکی از چالش‌های مهم در دستیابی به سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد در افق ۱۴۰۴ است.

شبانی درباره توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل گفت: با توجه به اینکه بیشتر معادن در استان‌های کرمان و یزد واقع شده و تولیدکنندگان در اصفهان هستند باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی بین این دو استان توسعه یابد که این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری است. از جمله خط راه‌آهن میبد به اصفهان نیاز به دو خطه شدن دارد چرا که در این مسیر ترافیک حمل بار بسیار سنگین است و در صورت دوبانده شدن آن ظرفیت حمل بار از طریق ریل افزایش چشمگیری می‌یابد.

رئیس امور سهام فولاد مبارکه افزود: البته بالا بودن قیمت حمل‌ونقل از دیگر مشکلاتی است که فولادی‌ها با آن دست به گریبان هستند زیرا قیمت حمل‌ونقل ریلی باید ارزان‌تر از حمل با کامیون باشد در حالی که قیمت هر دو نوع حمل‌ونقل یکسان است و این مسئله برای تولیدکنندگان بسیار مشکل است.

استیل پدیا خبر صنعت فولاد فوق را از پایگاه روزنامه گسترش صمت بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران