کدام اشباع

ریوتینتو معدن جدید سنگ آهن باز میکند

ریوتینتو معدن جدید سنگ آهن باز میکند

شرکت ریوتینتو در نظر دارد برای افزایش تولید در سال 2016، سرمایه گذاری کند و همچنین معتقد است قیمت اورانیوم سرانجام افزایش خواهد یافت.

 

پس از اعلام روز پنجشنبه این شرکت در خصوص کاهش سود نیمه اول سال 2015، به میزان 2.9 میلیارد دلار، تیم اجرایی این شرکت اعلام کرد که ممکن است مجوز ساخت معدن سیلور گرس (Silvergrass) را در پیلبرا (Pilbara)ی استرالیا صادر کند. تولید این معدن برای رساندن حجم تولید به هدف سالانه 360 میلیون تن، ضروری خواهد بود. عملیات معدن سیلورگرس طی دو سال گذشته، 3 مرتبه به تعویق افتاد و در آخرین بار پیش بینی هزینه ساخت آن 1 میلیارد دلار پیش بینی شد.

 
شرکت ریوتینتو به جای خرید معادن جدید، بیشتر تمرکز خود را بر روی معادن فعلی خود گذاشته است. رئیس بخش مالی این شرکت، کریس لینچ (Chris Lynch)، معتقد است این استراتژی مدت زیادی دوام خواهد داشت. به گفته او "از میان پروژه هایی که در انتظار مجوز از سوی مدیریت هستند، اکنون نوبت به سیلورگرس رسیده است. این معدن اکنون آماده است و تایید آن را در سال 2016 شاهد خواهیم بود."به بیان وی، مراحل تایید نهایی این معدن احتمالا در نیمه اول 2016 انجام شود.

 
مجوز معدن سیلورگرس ممکن است انتقادهایی از سوی مدیر شرکت فورتسکیو متالز (Fortescue Metals Group)، اندرو فارست (Andrew Forrest)، نیز بر انگیزد چرا که معتقد است شرکتهای معدنی نباید در شرایطی که قیمت سنگ آهن پایین است، بر روی افزایش تولید سرمایه گذاری کنند.

 
معدن سیلورگرس، ظرفیت صادرات ریوتینتو را از سالانه 350 میلیون تن به 360 میلیون تن میرساند؛ سم والش (Sam Walsh)، رئیس شرکت ریوتینتو، در این خصوص اعلام کرده است که تمرکز این معدن به جای افزایش حجم صادرات، بر روی حفظ کیفیت محصول سنگ آهن ریوتینتو است.

 
والش همچنین گفت علیرغم آنکه 50 ایستگاه هسته ای ژاپن، پس از حادثه فوکوشیما (Fukushima) در ماه مارس 2011 تعطیل شده اند، شرکتهای انرژی هسته ای ژاپن، در حال خرید اورانیوم از ریوتینتو هستند. ریوتینتو در شمال استرالیا، کانادا و نامیبیا معادن اورانیوم دارد و آقای والش معتقد است که قیمت اورانیوم عاقبت افزایش خواهد یافت.

 
اولین ایستگاهی که از میان ایستگاههای تعطیل ژاپن تا آخر این ماه، به وضعیت فعال برخواهد گشت، ایستگاهی در خلیج جنوبی این کشور است که هم اکنون سوخت مورد نیاز خود را تامین کرده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران