سرمایه‌گذاری 250 میلیون یورویی در طرح‌های زغال‌سنگ طبس

سرمایه‌گذاری 250 میلیون یورویی در طرح‌های زغال‌سنگ طبس

به مناقصه گذاشتن طرح‌های تجهیز معدن زغال‌سنگ این ناحیه طی سال جاری در مجموع یک میلیون تن زغال‌سنگ کنسانتره و 250 میلیون یورو سرمایه‌گذاری را به همراه داشته است.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، امید فلاح؛ مجری طرح زغال‌سنگ طبس با بیان این مطلب گفت: طرح‌های تجهیز معدن زون‌های 6، 7 و 8 پروده یک با سرمایه‌گذاری شرکت ذوب‌آهن اصفهان، تجهیز معدن بلوک 4 پروده 4 طبس با سرمایه‌گذاری شرکت سامان کاوش طبس، بلوک 1 پروده شرقی با سرمایه‌گذاری شرکت سامان فراز قشم و بلوک 2و 3 پروده شرقی با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد زرند ایرانیان در سال 95 به مناقصه گذاشته شده و جذب سرمایه برای آنها صورت گرفته که در مجموع یک میلیون تن زغال‌سنگ کنسانتره و 250 میلیون یورو سرمایه‌گذاری را به همراه داشته است.

 

وی افزود: هم‌اکنون نیز طرح تجهیز معدن زغال‌سنگ حرارتی کوچکعلی شمالی با ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن کنسانتره از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به مناقصه گذاشته شده است. فلاح خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به روند رو به رشد بازار زغال‌سنگ کک شو و حرارتی در جهان و منطقه و همچنین وجود مزایای متعدد مناطق زغال‌دار طبس، استقبال سرمایه‌گذاران در این بخش قابل توجه خواهد بود.

 

مجری طرح زغال‌سنگ طبس تصریح کرد: وجود ذخایرعظیم زغال‌سنگ با ویژگی‌های مطلوب کیفی و کمی برای واحدهای کک‌سازی کشور، هزینه سرمایه‌گذاری پایین در زمینه اکتشاف، تجهیز معادن و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، حفظ و توجه به منابع طبیعی و محیط زیست، امکان مکانیزاسیون معادن و ایجاد معادن با ظرفیت مناسب و دسترسی آسان به صنایع پایین دستی کک و فولاد اهم مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه به شمار می‌روند.

 

وی درباره میزان ذخایر زغال‌سنگ طبس گفت: مناطق زغال‌دار طبس مشتمل بر حوزه‌های زغال‌دار مزینو، آبدوغی، کوچکعلی و پروده با مساحتی مشتمل بر 30 هزار کیلومترمربع و ذخیره قابل استخراج 3 میلیارد تن زغال کک شو و حرارتی، در تکمیل و توسعه زنجیره ارزش تولید انرژی و فولاد در کشور از نقش ممتاز و راهبردی برخوردار است.فلاح افزود: منطقه پروده با حدود 1200 کیلومتر‌مربع مشتمل بر 5 منطقه پروده (1)، (2)، (3)، (4) و پروده شرقی دارای ذخیره‌ای معادل 1/ 1 میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو و 4/ 1میلیارد تن زغال‌سنگ حرارتی است.

 

وی ادامه داد: تاکنون و برای بهره‌برداری از نیمی از ذخایر مربوط به زغال‌سنگ کک‌شو از سوی بخش خصوصی و فاینانس، سرمایه‌گذاری انجام شده و بقیه ذخایر در مرحله برگزاری مناقصه برای جذب سرمایه‌گذار یا طی اقدامات مربوط به انجام اکتشافات تفصیلی قرار دارند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران