نگاهی به مشکلات فولاد ایران

نگاهی به مشکلات فولاد ایران

این روزها یکی از صنایع اولویت‌دار دولت برای تحریک تقاضا و سرمایه‌گذاری تولید، بخش فولاد است که از حدود دو سال گذشته که بازار جهانی سنگ آهن و فولاد وارد رکود شد و این رکود تولیدکنندگان ایرانی را علاوه بر رکود داخلی درکنار کاهش قیمت‌های جهانی قرار داد و این باعث افت قیمت محصولات فولادی شد.

 

به گزارش استیل پدیا، دلیل عمده و اصلی رکود در بازار جهانی صنایع معدنی از جمله فولاد، کاهش رشد اقتصادی چین به‌ عنوان بزرگ‌ ترین مصرف‌ کننده بود که معادلات تولید کنندگان و فروشندگان محصولات معدنی را در دنیا برهم زد.

 

اما مشکل صنعت فولاد کشور به همین جا ختم نشد و در کنار بازار جهانی، ایجاد رکود در بخش مسکن کشور و کاهش بودجه‌های عمرانی دولت، طی سال‌های اخیر سبب شد قیمت و در نتیجه فروش داخلی تولید کنندگان نیز کاهش یابد.

 

از آنجا که کاهش فروش محصولات یک صنعت نتیجه‌ای جز کاهش تولید و در نهایت کاهش رشد اقتصادی کشور نخواهد داشت، بر اساس این طرح، فولاد و محصولات آن نیز یکی از اولویت‌های دولت برشمرده شده و قرار است با تحریک تقاضا در این بخش‌ها، تا حدودی از مشکلات تولید و بازار کاسته شود.

 

فعالان صنعت فولاد با نگاهی به بسته ارائه شده از سوی دولت معتقدند این بسته شاید در کوتاه‌مدت بخشی از مشکلات تولید کنندگان را حل کند، اما بدیهی است که همزمان با همین موضوع دولت باید به فکر بهبود زیرساخت‌های اقتصادی ایران برای پیشرفت صنعت کشور باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان


 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران