فناوری کاهش مصرف آب در کارخانه های آهن اسفنجی،‌ وارد کشور می شود

فناوری کاهش مصرف آب در کارخانه های آهن اسفنجی،‌ وارد کشور می شود

فناوری کاهش مصرف آب در کارخانه های آهن اسفنجی، از شرکت کوبِلکو ژاپن به ایران وارد می شود. این فناوری برای کارخانه های تولید آهن اسفنجی موجود در ایران به کار گرفته خواهد شد.

 

به گزارش استیل پدیا، معاون شرکت کوبلکو (KOBELCO)- وابسته به کوبه استیل ژاپن- همراه تعدادی از مدیران ارشد این شرکت در جلسه با رییس هیات عامل ایمیدرو، به ارایه طرح خود در کاهش مصرف آب و انرژی پرداختند.

 

به گفته کِن هیروسه،‌ میزان مصرف آب در این فناوری حدود 40درصد کاهش می یابد و در عین حال مصرف گاز با 5درصد کاهش و میزان تولید با 5درصد رشد همراه خواهد شد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره استفاده از فناوری جدید در کارخانه های فعلی کشور اظهار داشت: قرار شده برای شروع کار، واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه که از فناوری کوبه استیل- ایریتک استفاده می کنند،‌ اصلاحاتی با هدف کاهش مصرف آب به میزان 40درصد بر روی آن ها صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه همزمان با این اقدام، شاهد افزایش ظرفیت تولید و کاهش مصرف گاز در واحدهای احیای مستقیم خود خواهد شد. این اقدام صرفه جویی 3 میلیون متر مکعبی در مصرف آب به دنبال دارد.

 

مهدی کرباسیان درباره ورود فناوری نوین برای صرفه جویی در مصرف آب صنعت فولاد گفت: با توجه به شرایط اقلیمی ایران،‌ استفاده از فناوری که به کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش تولید آهن اسفنجی،‌کمک کند از ضرورت های صنعت فولاد ایران است.

 تامین مالی فولاد مکران

در این جلسه که مدیران عامل شرکت ملی فولاد و شرکت ایریتک حضور داشتند،‌ به بحث درباره مزایای فناوری جدید پرداختند.

کِن هیروسه معاون شرکت کوبلکو دراین جلسه همچنین خبر داد که تامین مالی و نیز تامین بخشی از تجهیزات طرح آهن اسفنجی فولاد مکران را برعهده می گیریم. به گفته وی، شرکت کوبلکو‌ تامین تجهیزات این طرح را با فناوری جدید انجام خواهد داد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو نیز درباره تامین مالی طرح گفت: تامین مالی طرح آهن اسفنجی فولاد مکران در راستای توافق 10 میلیارد دلاری ایران و ژاپن در سال گذشته است که مورد حمایت دولت های دوطرف قرار دارد. وی افزود:‌ تامین تجهیزات طرح آهن اسفنجی فولاد مکران نیز با رعایت قانون استفاده حداکثری از توان فنی و مهندسی داخلی انجام می شود به طوری که سهم تولیدکنندگان کشورمان نیز منظور شود.

 

وی گفت: این طرح که در فهرست طرح های توسعه سازمان سرمایه گذاری خارجی قرار دارد،‌ ضمانتنامه آن از سوی دولت صادر می شود.

 

طرح فولاد مکران در فاز نخست، برای ایجاد 1.6 میلیون تن فولاد آهن اسفنجی و فولاد خام طراحی شده است و در منطقه آزاد چابهار احداث می شود. طرفین در این جلسه توافق کردند که برای اجرای فاز دوم‌ فولاد مکران نیز با هدف تولید 3.2 میلیون تن فولاد خام،‌ همکاری کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران