واگذاری ساخت کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون بافق به پیمانکاران ژاپنی

واگذاری ساخت کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون بافق به پیمانکاران ژاپنی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق اعلام کرد: پس از فراز و نشیب‌های زیاد و ریسک مسوولان این شرکت، پیمانکار چینی کنار گذاشته و احداث کارخانه گندله‌سازی سه چاهون به یک شرکت معتبر و با سابقه ژاپنی واگذار شد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد جواد عسکری در جریان بازدید مدیران ارشد شرکت کوبه استیل ژاپن از محل احداث کارخانه گندله‌ سازی پنج میلیون تنی سه چاهون افزود: هم اکنون، توجه ویژه مردم و مسوولان شهرستان بافق بر نحوه عملکرد کنسرسیوم جدید گندله‌ سازی سه چاهون، معطوف و متمرکز شده است، بنابراین این طرح باید در مدت زمانبندی شده به بهره‌ برداری برسد.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تصریح کرد: مردم بافق به‌ دلیل محرومیت‌های ناشی از نرسیدن به حق و حقوق شایسته خود در دوران گذشته چشم امید زیادی به طرح عظیم گندله‌ سازی دوخته‌اند، زیرا اجرای این طرح می‌تواند آینده اقتصادی منطقه را تغییر دهد. وی طرح گندله را نقطه عطف تاریخ اقتصادی شرکت سنگ‌آهن مرکزی و شهرستان بافق خواند و خاطر نشان کرد: این طرح علاوه بر اینکه حلقه تکمیل‌ کننده فولاد است هم اشتغال‌زایی بسیار خوبی دارد و هم از لحاظ ارزش افزوده‌ای که ایجاد می‌کند بسیار مقرون به صرفه بوده و از خام‌فروشی سنگ‌آهن جلو‌گیری می‌کند.

 

یکی از مدیران کوبه استیل هم در معرفی سابقه شرکت متبوعش افزود: این شرکت در سال 1905 تاسیس شده و طراحی، ساخت و راه‌ اندازی کارخانه‌هایی در زمینه آهن، فولاد، آلومینیوم و مس و همچنین ساخت ماشین آلات صنعتی از زمینه‌های اصلی تخصصی این شرکت است.

 

وی با اشاره به نوع گندله سه چاهون گفت: کوبه استیل در ساخت کارخانه‌های گندله به روش «روتاری کیلن» تخصص دارد و تا کنون یک کارخانه گندله‌ سازی به ظرفیت 6 میلیون تن در کشور بحرین، چهار میلیون تن در اردکان و دو خط، مجموعا 9 میلیون تنی در کشور عمان را به این روش ساخته است.

 

کارخانه گندله پنج میلیون تنی یکی از طرح‌های مهم جوار معدنی بافق است که تحت عنوان گندله سه چاهون، عملیات اجرایی آن توسط کنسرسیوم و پیمانکاری یک شرکت ژاپنی در سایت معدن چغارت این شهر آغاز شده است. همچنین به گفته یونس الستی عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق، این کارخانه با هزینه‌ای حدود 122 میلیون یورو از طریق فاینانس و یوزانس ساخته می‌شود و زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر به‌ طور مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به‌طور غیر‌مستقیم فراهم خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران