ظرفیت تولید فولاد چین کم شده ولی تولید رو به بالاست

ظرفیت تولید فولاد چین کم شده ولی تولید رو به بالاست

به راستی که چین کشور تضادهاست. در حالی که ظرفیت تولید فولاد را دو برابر آنچه برای سال جاری برنامه ریزی شده بود کم کرده، تا پایان سال جاری تولید فولاد خام آن بالاتر خواهد رفت.

 

به گزارش استیل پدیا، تا اواسط دسامبر 72.71 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد چین متوقف شد در حالی که برنامه اولیه برای حذف 45 میلیون تن بود. ولی این ارقام در تولید فولاد تاثیر نداشت و تولید 1.1 درصد در 11 ماه نخست سال رشد داشت.

 

شاید این شرایط سال آینده کمی تغییر کند. بیشتر خطوط تولیدی که امسال متوقف شدند از کار افتاده و قدیمی بودند و کارخانه ها باید سال آینده درصد بیشتری از تجهیزات در حال کار خود را متوقف کنند. از طرفی سال آینده نیز کاهش مازاد ظرفیت تولید از اولویت های صنعت فولاد چین است.

 

شاید یکی دیگر از دلایلی که تولید فولاد چین امسال بالا رفت این بود که اگر قوانین محیط زیستی را رعایت نمی کردند جریمه کمی باید می دادند. ولی دولت چین شاید از این پس واکنش های شدیدتری نشان دهد تا وضعیت آلودگی هوا را بهبود بخشد چرا که بسیاری از مردم چین پس از چندین دهه روند صعودی آلودگی به قیمت رشد اقتصادی، حال بیشتر به فکر حفظ ارزش هوای پاک هستند.

منبع: metal expert

ترجمه: م. تابان شمال


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران