ناامیدی کارشناسان از رشد قیمت‌ در این بازار

بازار خیزان سنگ‌آهن

بازار خیزان سنگ‌آهن

قیمت سنگ‌آهن برای سومین روز پیاپی بالا رفت و با احتساب رشد قیمت اخیر قیمت سنگ‌آهن از کمترین میزان خود در شش سال اخیر که در اوایل جولای ثبت شد 25 درصد رشد داشته است. این در حالی است که بسیاری از بازارگران پیش‌بینی افت قیمت را در بازار سنگ‌آهن داشته‌اند.

 

به گزارش فایننشیال ریویو، بر اساس آمار متال بولیتن قیمت سنگ‌آهن برای تحویل فوری در بندر کینگ‌دائو دیروز چهارشنبه 4.6 درصد رشد داشت و به سطح 55.89 دلار در هر تن رسید. این بیشترین رشد از روز نهم جولای بوده است. قیمت سنگ‌آهن از روز هشتم جولای بیش از 20 درصد رشد داشته است که بر اساس تعاریف اصطلاحات بازارهای به آن بازار خیزان اطلاق می‌شود.

 

کلی تئو، کارشناس بازار سنگ‌آهن در موسسه کلارکسون می‌گوید، این افزایش قیمت کوتاه‌مدت خواهد بود و کماکان انتظار ما از آینده بازار کاهشی است. او در مورد افزایش قیمت اخیر می‌گوید، به نظر می‌رسد مشکلاتی در انبارهای سنگ‌آهن به وجود آمده است.

 

قیمت سنگ‌آهن در سال جاری نوسانات بسیاری داشته است. در اوایل ماه آوریل قیمت آن به کمترین میزان خود در شش سال اخیر رسید، سپس بازارهای با افزایش قیمت مواجه شد و بار دیگر دوباره قیمت‌ها افت کردند. بسیاری از مراکز پیش‌بینی و بانک‌ها مانند گلدمن‌ساکس پیش‌بینی کاهش قیمت را داشته‌اند، حتی سیتی‌گروپ در گزارش اخیر خود پیش‌بینی افت قیمت سنگ‌آهن به کمترین سطح خود از سال 2002 را داشته است.

 

 

دانیل مورگان تحلیل‌گر UBS در سیدنی می‌گوید، به نظر من متوسط قیمت سنگ‌آهن در نیمه دوم سال جاری میلادی در حوالی 50 دلار در هر تن خواهد بود. او ادامه می‌دهد ورود معادن روی هیل به بازار تحولات بسیاری را در بازار به وجود خواهد آورد. بر اساس اعلام مدیران معادن روی هیل این معادن تا قبل از پایان سال تولید خود را آغاز خواهند کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران