افزایش صادرات سنگ‌آهن برزیل در اکتبر

افزایش صادرات سنگ‌آهن برزیل در اکتبر

صادرات سنگ‌آهن برزیل در ماه اکتبر 5/ 7 درصد نسبت به اکتبر سال گذشته رشد داشته و به 34 میلیون و 140 هزار تن رسید. البته ارزش سنگ‌آهن صادر شده 40‌درصد افت داشته و به یک میلیارد و 890 میلیون دلار رسید.

 

به گزارش استیل پدیا، به متوسط قیمت سنگ‌آهن صادراتی برزیل در اکتبر سال جاری 33 دلار و 24 سنت هر تن فوب بود که 44 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

 

از سویی میزان سنگ‌آهن صادرشده در اکتبر 4 درصد نسبت به سپتامبر کاهش داشته و ارزش آن 10 درصد افت را تجربه کرد. قیمت نقدی سنگ‌آهن وارداتی به چین در پایین‌ترین سطح 4 ماه اخیر قرار گرفته و افت قیمت در بازار فیوچرز چین خبر از تداوم روند نزولی بازار می‌دهد.

 

قیمت سنگ‌آهن امسال تا یک‌ سوم افت داشته و حال کمتر از 50 دلار است. فولادسازان چینی در حال کاهش تولیدند از این رو عجله‌ای در خرید سنگ‌آهن ندارند. آخرین شاخص قیمت سنگ‌آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین 48 دلار و 70 سنت هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شده است که از 9 جولای تاکنون پایین‌ترین شاخص قیمت ثبت‌ شده بوده است.

 

پایین‌ ترین قیمت سال جاری 10/ 44 دلار هر تن خشک بوده که در واقع کف قیمت از سال 2008 تاکنون است. همچنین سال 2011 به اوج 70/ 191 دلار هر تن خشک سی‌اف‌آر رسید. در چند سال آینده قیمت سنگ‌آهن کاهش خواهد یافت و روند آن به توانایی شرکت‌های معدنی در پایین نگه داشتن هزینه‌ها بستگی دارد.

 

شاید قیمت سنگ‌آهن تا پایان سال جاری به کمتر از 40 دلار در هر تن برسد چون در زمستان تقاضای فصل کمتر می‌شود، چه بسا قیمت سنگ‌آهن تا 35 دلار نیز برسد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران