حفظ سهم بازار فولاد مبارکه در سال 93

 حفظ سهم بازار فولاد مبارکه در سال 93

بهرام سبحانی اظهار داشت: این شرکت در سال 93 توانست با اتخاذ استراتژی های ترکیبی از جمله تولید محصولات کیفی، تمرکز بر صادرات، مدیریت موثر هزینه ها، انجام پروژه های بهبود و اجرای چند طرح توسعه، جایگاه خود را در عرصه جهانی و داخلی حفظ کند.

 

او در نشست مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: از جمله مهمترین دستاوردها، حفظ سهم تولید محصولات فولادی در بازار داخلی، افزایش 4 درصدی میزان تولید فولاد خام در کل گروه نسبت به سال ماقبل، افزایش 11 درصدی مبلغ فروش شرکت نسبت به برنامه و 4،9درصدی نسبت به سال قبل، افزایش 42 درصدی تولید محصولات کیفی و ویژه، صادرات حدودیک میلیون و 475 هزار تن فولاد با افزایش 45 درصدی نسبت به سال قبل، کسب رکوردهای متوالی در همه خطوط تولید و حمل محصولات و افزایش یک درصدی تولید گندله، 9 درصدی تولید آهن اسفنجی،2 درصدی تختال، 3 درصدی کلاف گرم و 7 درصدی کلاف سرد نسبت به سال 92 بود.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: کاهش مصرف انرژی در کوره‌های قوس به 600 کیلو وات ساعت بر تن مذاب، کاهش میزان مصارف آب نسبت به برنامه و سال قبل، حمل بیش از 11.2 میلیون تن سنگ‌ آهن و گندله (افزایش17 درصدی نسبت به سال قبل)، افزایش رضایت کارکنان از کیفیت زندگی کاری، کاهش ضریب تکرار حوادث و کاهش ضریب شدت حوادث، از دیگر موفقیت‌های این شرکت بود.

 

سبحانی راه‌ اندازی و اتمام طرح‌هایی با هدف افزایش تولید را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اتمام عملیات اجرایی کوره‌های 2 و 7 و ادامه عملیات اجرایی کوره شماره 8 جهت توسعه زیرسقف 7.2 میلیون تن، راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از پروژه تولید فولادهای کیفی (واحد RH-TOP)، راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از مدول B احیای مستقیم طرح شهید خرازی، راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از واگن برگردان شماره 2، راه‌اندازی و بهره‌ برداری چند مورد از پروژه‌های توسعه انرژی و سیالات شامل دریاچه مصنوعی سبا، تصفیه خانه پساب صنعتی و انسانی سبا، تصفیه خانه آب صنعتی و آشامیدنی سبا و توسعه شبکه برق فولاد مبارکه و فولاد سبا بخشی از اقداماتی بود که در این زمینه تلاش کارکنان شرکت فولاد مبارکه محقق شد.

 

او ادامه داد: صادرات محصولات شرکت در سال 93 با رشد 45 درصدی همراه بود و همچنین، میزان فروش محصولات شرکت با افزایش 2.6 درصدی، از 5 میلیون و 740 هزار و 59 تن در سال 92 به 5 میلیون و 887 هزار و 220 تن در سال 93 افزایش یافت. افزون بر این، سود نقدی حاصل از سرمایه گذاری‌های بلند مدت درسهام شرکت‌های بورسی طی سال 93 نسبت به سال ما قبل از آن، 8 درصد رشد داشت و درآمد حاصل از سرمایه‌ گذاری‌های بلند مدت نیز تاثیر مثبت 77 ریالی بر EPS (سود هر سهم)شرکت فولاد مبارکه اصفهان گذاشت.

 

سبحانی افزایش ارزش بازار سرمایه‌ گذاری در سهام شرکت‌های بورسی را تاثیرگذار خواند و گفت: بهای تمام شده سرمایه‌ گذاری‌ها در سهام شرکت‌های بورسی در پایان سال 93 نسبت به سال ما قبل از آن 35 درصد رشد داشت که دلیل اصلی آن، افزایش سرمایه شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو وگل گهر، سرمایه‌ گذاری توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌ گذاری توکا فولاد و خرید حدود 16درصد از سهام شرکت فولاد امیرکبیر کاشان درسال 93 بود.

 

بنا بر این گزارش، در این مجمع از 475 ریال سود محقق شده به ازای هر سهم در سال 93، 450 ریال آن میان سهامداران شرکت تقسیم و 25 ریال باقی مانده به عنوان سود انباشته در حساب های شرکت منظور شد. همچنین با توجه به این که انتخاب اعضای هیأت مدیره در دستور کار مجمع قرار داشت، شرکت های سرمایه گذاری های استان کرمان و یزد از جانب سهام عدالت، شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین دوباره به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان انتخاب شدند.

 

این نشست که با حضور 91.3 درصد از سهامداران برگزار شد، پس از ارایه گزارش مقبول توسط حسابرس شرکت، پرداخت 22 هزار و 500 میلیارد ریال سود نقدی به تصویب رسید و بر این اساس به ازای هر سهم 450 ریال سود نقدی تخصیص یافت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران